رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» در ابتدای سال ۲۰۱۹

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد دولت آمریکا اعلام کرده است طرح (ادعایی) به اصطلاح صلح برای خاورمیانه را در ابتدای سال آتی میلادی ارائه می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است طرح (ادعایی) به اصطلاح صلح برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را در ابتدای سال آتی میلادی ارائه می‌کند.

دنی دانون به خبرنگاران گفت: «ما از جزئیات آن اطلاعی نداریم، اما می‌دانیم این طرح به پایان رسیده است.»

او گفت: دولت آمریکا با اسرائیل در مورد زمان رونمایی این طرح مشورت کرده بود.

دانون افزود: «تا جایی که من می‌دانم، آمریکایی‌ها با ما در مورد ابتدای سال ۲۰۱۹ صحبت کردند که به زودی فرا می‌رسد. این موضوع موجب خواهد شد دونالد ترامپ طرح خود را بدون تداخل با مذاکرات سیاسی در اسرائیل ارائه کند.»

انتخابات در اسرائیل قرار است چند ماه پس از آن برگزار شود.

نماینده رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: انتظار می‌رود فلسطینی‌ها با این طرح مخالفت کنند.

روابط فلسطین با آمریکا از یک سال پیش که ترامپ قدس (اشغالی) را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را از تل آویو به آنجا منتقل کرد، متشنج است.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ کمک خود را به فلسطینی‌ها پانصد میلیون دلار کاهش داد.

ترامپ در ماه سپتامبر اعلام کرده بود قصد دارد پیش از پایان سال، طرح آمریکا برای خاورمیانه را ارائه کند که توسط جرد کوشنر، داماد او و جیسون گرینبلات، وکیل آمریکایی تهیه شده است.

انتهای پیام/

طرح «معامله قرن» اوایل سال آینده میلادی ارائه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار