تجلیل از ۲۱ دانش آموز افتخارآفرین گیلانی

در همایشی از ۲۱ نفر از دانش آموزان افتخار آفرین در عرصه‌های المپیاد‌های علمی و جشنواره‌های پژوهشی ملی و بین المللی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در همایشی از ۲۱ دانش آموز دختر و پسر متوسطه گیلانی که توانسته بودند در المپیاد بین المللی علوم، جشنواره بین المللی اختراعات، جشنواره خوارزمی در رشته‌های زیست شناسی، فیزیک، شیمی، نجوم و سلول‌های بنیادی مقام‌های اول تا سوم ملی و بین المللی را از آن خود کنند، با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایا قدردانی شده است.

وحید ریاضی، دبیر علمی این همایش گفت: برای حضور در المپیاد بین المللی علوم نوجوانان ۸۰۰ نفر از دانش آموزان شرکت کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ نفر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به مرحله کشوری اعزام شدند.

وی افزود: از این ۱۰۰ دانش آموز گیلانی راه یافته به مرحله کشوری المپیاد ۱۰ نفر از دانش آموزان به مرحله المپیاد بین المللی علوم نوجوانان که در آفریقا برگزار شده بود، حضور یافتند و ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۵ برنز را از آن خود کردند.

دبیر علمی همایش اظهار داشت: در جشنواره بین المللی اختراعات که در کشور کانادا برگزار شده بود نیز دانش آموزان گیلانی ۴ مدال طلای این جشنواره را از آن خود کردند.

ریاضی افزود: همچنین در جشنواره خوارزمی دانش آموزان گیلانی توانستند یک مدال طلا در رشته فیزیک، یک مدال نقره در رشته شیمی، یک مدال نقره در رشته نجوم و در رشته سلول‌های بنیادی نیز یک مدال برنز کسب کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در این همایش علمی از ۳۱ نفر از مدیران مدارس و دانش آموزان کوشایی که در زمینه تحقیق و پژوهش تلاش می‌کنند، نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری همایش تجلیل از دانش آموزان گیلانی افتخارآفرین در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.