کدام سلبریتی‌ها برای فرزندانشان تابعیت کانادا گرفتند؟

تعداد زیادی از چهره‌های هنری ایران هستند که برای به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور رفته‌اند. نکته چشمگیری که در این فهرست بلندبالا وجود دارد، نام دو کشوری است که به‌عنوان مقصد اکثر هنرپیشه‌های ایرانی، چه برای زندگی و چه برای به دنیا آوردن فرزندشان انتخاب شده است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیایید یک بار هم که شده برای بررسی مساله‌مان، آن را با موارد مشابه خارجی‌اش مقایسه نکنیم و با مراجعه به عقل و استفاده از استدلال، بی‌آنکه ملاک را نمونه‌های اصطلاحا مترقی آن طرف آبی بگیریم، ببینیم که یک کار درست است یا غلط؟ دلایل پدید آمدنش چیست؟ نتایج آن چه چیزهایی می‌تواند باشد و اگر غلط است، راه اصلاح آن به چه شکل خواهد بود؟ بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مشهور سینمای ایران یا در کشورهای غربی ساکن هستند و فقط سالی یکی دو بار برای کار کردن به ایران می‌آیند، یا اخیرا بین‌شان مد شده که حتی فرزندان‌شان را در خارج از کشور به دنیا بیاورند تا این کودکان بتوانند تابعیت آن کشورها را داشته باشند.

کدام سلبریتی‌ها برای فرزندانشان تابعیت کانادا گرفتند؟

رصد کردن مشابه چنین وضعی در سینمای آمریکا که ممکن نیست؛ چون آنها جایی را بهتر از آمریکا نمی‌دانند و اساسا بعید است فکر کنند که برای اقامت در کشورهای دیگر مشکل خواهند داشت. در سینماهای بزرگی مثل هند و چین هم این موارد لااقل به غلظت ایران وجود ندارد. اساسا نه در هند، نه در چین یا کره، ژاپن و تایلند و اکثر کشورهای دیگری که در این سال‌ها سینمای پررونقی داشته‌اند، به اندازه ایران سینما در انحصار فرهنگ اصطلاحا بورژوایی درنیامده است و مفهوم غرب‌گرایی را یکسان و معادلی برای «باکلاسی» نگرفته‌اند. اما بیاییم و یک بار هم که شده، مساله خودمان را برای بررسی کردن، نه با غرب عالم مقایسه کنیم، نه با شرق آن. شیلا خداداد، یکی از هنرپیشه‌هایی است که برای به دنیا آوردن فرزندش به خارج از کشور رفت. او در پاسخ به سوالی در این خصوص با اطمینان به‌نفس و مقداری گستاخی گفت «دوست داشتم.»

کدام سلبریتی‌ها برای فرزندانشان تابعیت کانادا گرفتند؟

شیلا خداداد خیال خیلی‌ها را راحت کرد و چیزی را گفت که از رفتار سایر چهره‌های مشهور ایرانی می‌شد فهمید. پاسخ نهایی آنها درباره خیلی از چیزهاست، اما ملاحظه می‌کنند و کمتر به زبان می‌آورند.

ما باید چنین مساله‌ای را بدون ملاک قرار دادن نمونه‌های بیرونی و خارجی بررسی کنیم و سپس حکم بدهیم که آیا این هنرپیشه حق داشت بگوید «دوست داشتم» و آیا مخالفان و منتقدان او ادعایی بر خلاف منطق دارند؛ یا اینکه این کار غلط است و خداداد و سایر هنرپیشه‌های ایرانی باید بین انجام دادن کاری که دوست دارند و بازیگر بودن در سینمایی که مخاطبانش حق دارند بپرسند و مخالف باشند، یکی را انتخاب کنند؟ آیا مخاطبان حق ندارند نگذارند و نخواهند کسانی که به واسطه هواداری آنها که امروز از موقعیت خاصی برخوردار شده‌اند، هر کاری را انجام بدهند که خودشان دوست دارند و حس می‌کنند بیشتر به نفع‌شان است و فکر می‌کنند وقتی توان انجامش را دارند دلیلی ندارد که انجامش ندهند. اساس مساله در دل همین یک عبارت نهفته است؛ «مسئولیت اجتماعی.»

حق دارند که بگویند دوست دارم؟

هیچ ابرسرمایه‌داری در دنیا، هیچ‌کدام از چهره‌های مشهور و ثروتمند و در یک کلام هیچ‌کدام از افرادی که وضعیت قدرتمندتری نسبت به باقی افراد اجتماع پیدا کرده‌اند، اگر در یک جنگل، دور از انسان‌ها و در کنار حیوانات زندگی می‌کردند، نمی‌توانستند به موقعیت‌های فعلی‌شان برسند. طرفداران آزادی به سبک لیبرالیسم می‌گویند که هرکس موقعیتی ویژه پیدا کرده، لابد تلاش کرده است. آیا اگر سرمایه‌داری که کاخی چندهزار متری در بهترین نقطه آب و هوایی یک منطقه دارد، اگر خودش به تنهایی در یک دشت یا جنگل زندگی می‌کرد، می‌توانست چنین کاخی بنا کند؟ آیا تمام آنچه او دارد واقعا حاصل تلاش و هوش شخص خودش است یا اینکه خارج از جامعه انسانی، بنا کردن چنین موقعیت‌هایی ناممکن است؟ درباره موقعیت آدم‌های مشهور هم می‌شود دقیقا همین پرسش‌ها را کرد؛ شما بدون جامعه انسانی و در خلأ، آیا می‌توانستید از چنین مواهبی برخوردار شوید؟ آیا یک نفر می‌تواند موقع معروف شدن و برخورداری از ویژگی‌های آن، در قالب جامعه انسانی قرار بگیرد و بعد، این قالب را برای انجام دادن کاری که دوست دارد بکند دست‌وپاگیر ببیند و برای عبور از آن، به قاعده یک قالب اجتماعی دیگر(جنگل) متوسل شود؟ حالا حتی فرض کنید سیما و سینمای ایران صددرصد در تیول نهادهای دولتی و رسمی نیستند و پول تمام فیلم‌ها و سریال‌ها از مالیات شهروندان یا فروش منابع کشور تامین نمی‌شود. باز هم در آن صورت یک نفر نمی‌تواند بگوید که برای مشهور شدن و بهره‌مندی از مواهب آن به اجتماع انسانی و قواعدش احتیاج دارم اما پس از آن نمی‌خواهم این قواعد دست‌وپا گیرم شوند و می‌خواهم هر کاری را انجام بدهم که دوست دارم و فکر می‌کنم منفعت شخصی من در آن بیشتر است.

دیکتاتوری زرد؛ پولش را ما بدهیم ولی حق دخالت نداشته باشیم؟

اینکه سینمای ایران چقدر آینه‌ای حقیقی از جامعه ایران است، پرسشی است که قطعا پاسخ خوشایندی نخواهد یافت. حتی مخاطبان سینمای ایران هم عموم مردم نیستند و سالن‌های نمایش فیلم در نقاط مرفه‌نشین شمال پایتخت متمرکز شده‌اند. البته از ابتدا وضع به این شکل نبود، اما هرچقدر به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، چنین شکافی بین هنر سینما و مردم ایران عمیق‌تر و عریض‌تر می‌شود. وقتی گفته می‌شود فلان فیلم، پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در سال جاری بود و نتیجتا طبع و پسند مردم ایران به چنین درونمایه‌هایی متمایل است، بلافاصله باید اعتراض کرد که کدام مردم؟ ۶۸درصد از کل فروش سینمای ایران مربوط به تنها سه پردیس سینمایی در شمال شهر تهران می‌شود و چنین چیزی در جهان بی‌سابقه است. آیا منظور کسانی که جامعه را با این آمارهای خودساخته قضاوت می‌کنند، همان مردم مناطق مرفه‌نشین شمال پایتخت است یا مردم ایران از ماکو تا شوش و از خراسان تا چابهار را شامل می‌شوند؟ سبک زندگی نمایش داده شده در سینمای ایران منحصر به پسند همان کسانی است که در چند پردیس سینمایی شمال تهران بلیت فیلم‌ها را می‌خرند و آمارها را می‌سازند. اخیرا قضیه از این هم پیشتر آمده و چهره‌های سینمایی ایران حتی لازم نیست برای مطرح‌ماندن، حضور مداومی در پروژه‌های سینمایی داشته باشند؛ بلکه حضور در فضای مجازی و البته حاشیه‌سازی‌های گاه و بیگاه آنها در این فضا برای چنین منظوری کفایت می‌کند. سبک زندگی هنرپیشه‌های ایرانی آنچنان که در فضای مجازی نمایش داده می‌شود هم مطابق پسند کل مردم ایران نیست و به همان چند درصدی که جزء کاست اجتماعی به‌خصوصی هستند خلاصه می‌شود. در این میان مردم واقعی ایران، دو انتخاب بیشتر ندارند؛ یا به فضای مجازی نیایند و اگر آمدند این هنرپیشه‌ها را دنبال نکنند یا اینکه اگر آنها را دنبال کردند و به این مولفه‌های مغایر با سبک زندگی‌شان در رفتار هنرپیشه‌ها اعتراض داشتند، متهم شوند به قرار گرفتن ذیل عنوان «هجوم سرسام‌آور کاربران بی‌ادب و فضول مجازی.»


بیشتر بخوانید:تابعیت مضاعف چیست و چرا به‌کارگیری مدیران دوتابعیتی‌ خطرناک است؟


هانیه توسلی عکس گربه خانگی‌اش را که مرده بود منتشر کرد و نوشت: «بخواب مامان جان. بخواب تنها دلخوشیم. بخواب شیرین عسلم. منو ببخش. دیگه آرزویی ندارم. دیگه هیچی نمی‌خوام از خدا. دیگه بی‌حس شدم. دیگه تموم شدم. فقط منتظرم که زودتر بیام پیشت. همین» و وقتی مردم به این حرکت و ادبیات او اعتراض کردند، متهم شدند به فضولی در سبک زندگی دیگران. مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی مقابل چشم میلیون‌ها ایرانی خبر ازدواج‌شان را منتشر می‌کنند و از تبریکات آنها لذت می‌برند، اما چند سال بعد که خبر جدایی‌شان منتشر شد و بخشی از مردم ایران، ساده‌دلانه و از روی معصومیت تصمیم می‌گیرند برای آشتی دادن این دو نفر کمپین راه بیندازند، با زننده‌ترین عبارات به فضولی و حماقت متهم می‌شوند. چطور عروسی شما به مردم مربوط است اما جدایی‌تان مربوط نیست؟ چطور علاقه شما به گربه و سگ خانگی‌تان باید در مقیاسی چندصد هزارتایی نمایش داده شود، اما اعتراض به این جهان‌بینی(اگر اسمش را بشود جهان‌بینی گذاشت) و گارد گرفتن بخش بزرگ اما حذف شده جامعه در برابر این سبک زندگی، اسمش فضولی است و نپذیرفتن اینکه هرکس حق دارد، هرطور دلش خواست رفتار کند؟ مردمی که دوست ندارند در جامعه‌شان از پرتوان‌ترین تریبون‌ها و رسانه‌ها مرتب خبر طلاق، تنهایی، گربه‌ و سگ بازی‌های بورژوایی منتشر شود، فضول نیستند. حق‌شان است که نخواهند. در مورد زندگی هنرپیشه‌ها در خارج از کشور و کسب درآمدشان در داخل هم همین‌طور است؛ منتها با اضافه شدن این نکته که این بار نه‌فقط بحث سبک زندگی، بلکه مستقیما بحث حقوق مالی مردم ایران هم مطرح می‌شود. آیا سینمای آمریکا حاضر است آن دسته از هنرپیشه‌های ایرانی را که در آنجا زندگی می‌کنند در بهترین حالت بیشتر از چند پلان فرعی در فیلم‌هایش بازی بدهد؟ تجربه کسانی که طی این سال‌ها به خارج از کشور رفته‌اند، نشان می‌دهد که چنین نیست.

پس می‌شود به این افراد گفت شما بدون مردم ایران نمی‌توانستید جایگاهی داشته باشید و اگر این مردم از رفتار شما، سبک زندگی شما یا هر چیز دیگری از این دست خوش‌شان نیاید و شما همچنان مطرح باقی بمانید؛ یعنی مطرح نگه داشته شده‌اید، نه اینکه خودتان لایق چنین جایگاهی هستید. این یک نوع دیکتاتوری است. مردم ایران زندگی هنرپیشه‌های سینما و خوانندگان موسیقی پاپ در خارج از کشور و کسب درآمد آنها در داخل کشور را نمی‌پسندند. چنین چیزی به عرق ملی آنها اصابت می‌کند و دل‌شان را به درد می‌آورد. مردم وقتی می‌بینند هنرپیشه‌ای فرزندش را خارج از کشور به دنیا می‌آورد تا بتواند تابعیت آنجا را داشته باشد، از او خشمگین می‌شوند؛ اما اعتراض مردم ایران از این چهره‌ها به واسطه رفتارهایشان، تغییری در جایگاه آنها به وجود نمی‌آورد؛ چون این افراد به‌طور طبیعی و مردمی بالا نیامده‌اند و این یک دیکتاتوری زرد است؛ یعنی دیکته شدن سبک جلفی از زندگی که وابستگی فرهنگی شدیدی به خارج از کشور دارد و در برابر غرب خودکم‌بین و در برابر هموطنانش پرنخوت و مغرور است.

از اولین چهره‌هایی که مشخص شده بود در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فقط برای کار کردن به ایران می‌آیند، فریبرز عرب‌نیا بود. او و پسرش جانیار در آمریکا زندگی می‌کنند. نسرین مقانلو هم همین‌طور بود. او اساسا قبل از هنرپیشه شدنش هم در آمریکا زندگی می‌کرد و جالب است که سینماگران ایرانی از بین این همه داوطلب مشتاق داخلی، یک نفر را در حد و قواره مقانلو ندیده بودند. پارسا پیروزفر هم در آمریکا زندگی می‌کرد و البته مدتی است که غیر از پروژه‌های سینمایی، برای اجرای تئاتر در ایران مانده است. حامد بهداد و شهاب حسینی هم اخیرا اقدام به اخذ اقامت در آمریکا کرده‌اند و حسینی اکنون در آنجا حضور دارد.

حمید فرخ‌نژاد هم ازجمله هنرپیشه‌هایی است که پس از یک جنجال رسانه‌ای مشخص شد مخارج ماهانه حدودا 130 میلیون تومانی زندگی فرزند و همسرش در آمریکا را از سینمای ایران تامین می‌کند و می‌فرستد. نیکی کریمی مدت‌هاست که انگلستان را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کرده و برای کار کردن به ایران می‌آید. اما بهرام رادان، رضا عطاران و پیمان قاسمخانی هم در کانادا خانه و زندگی دارند. یک نکته جالب توجه، خانه و زندگی پیمان قاسمخانی در خارج از کشور است، چه اینکه او در سینمای ایران به‌عنوان نویسنده شناخته می‌شود و بودن او در خارج از کشور خیلی واضح‌تر نشان خواهد داد که این سینما به واقع آیینه‌ای از زندگی مردم ایران نیست؛ خصوصا اینکه قاسمخانی نویسنده بخش بدنه سینمای ایران و فیلم‌های پرفروش آن است و همین نشان می‌دهد آن بخش از سینمای ایران هم به مردم ربطی ندارد و اگر به آن می‌گویند پرفروش، خریدارانش ساکنان کدام طبقه اجتماعی هستند.

البته علیرضا کاظمی‌پور، یعنی فیلمنامه‌نویسی که یک‌سری آثار به اصطلاح ماورایی و اجتماعی مثل «گمگشته»، «او یک فرشته بود»، «کمکم کن»، «غریبانه»، «از نفس افتاده»، «زمانه»، «خوش‌نشین‌ها»، «پنچری» و... را دارد هم مقیم کاناداست. او در سال دو سه بار به ایران می‌آید و سفارش کار می‌گیرد و برمی‌گردد کنار آبشار نیاگارا. غیر از اینها تعداد زیادی از چهره‌های هنری ایران هستند که برای به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور رفته‌اند. به گزارش فرهیختگان نکته چشمگیری که در این فهرست بلندبالا وجود دارد، نام دو کشوری است که به‌عنوان مقصد اکثر هنرپیشه‌های ایرانی، چه برای زندگی و چه برای به دنیا آوردن فرزندشان انتخاب شده؛ اکثر آنها به کانادا یا آمریکا رفته‌اند و این منطقا نمی‌تواند اتفاقی و بی‌دلیل باشد.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ دی ۱۳۹۸
بله اگر سرکار خانم و امثال وی مالیات می دادند ان وقت می دانست که انچه را که به دست اورده است از کجا امده است. اگر هزینه ای که از بیت المال صرف رسیدگی به امور دیگر بویژه مناطق محروم می شد چه بسا شاهد شکوفایی بیشتری بودیم چرا که این افراد بیشترقدردان هستند اما جلوی ضرر را از هر کجا که بگیری منفعت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کلا من از بیشتر بازیگران بدم میاد چون این همه بازی میکنند خیلیا متحول می شوند با بازیشون اما خوشون هیچ تغییر مثبتی نمیکنند فقط فکرشون مال دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
باید از خودشون خجالت بکشن که وقتی پشت دوربین قرار میگیرن چقدر از ایران و وطن پرستی صحبت میکنن دوروغگوهای وطن فروش همین آقای جوان چقدر برا ایران خودشو میکشه حالا فهمیدیم که همش ریا ودوروغه قهرمانان واقعی ما همون شهدا وجانبازانی هستند که بی هیچ چشم داشتی برا دفاع کشورشون از جونشون گذشتن نه این خائن ها
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
این که هنر پبشه هایی از این دست باید غمخوار مردم باشند ولی نیستند ودرکی ار درد ورنج مردم ندارند اینها رسما توخلوتشان به ریش ما میخندن واین توهین مستقیم به مردم است حتی اقازاده هایی که مثل این افراد هستن واقعا چقدر از ادمیت دور شدن فقط شعار دادنشون جلوی مردم هست الباقی خوش گذرانی مال اون ور اب فکر نکنم هیچ جای دنیا مثل ایران انقدر ادم دورو داشته باشه خلاصه خیلی عصبانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
کاش بازیگران هم مثل نقش هاشون که بازی می کنند واقعی در زندگی همون طور بودند و رفتار میکردن البته نقش مثبتشون
کاش...
Iran (Islamic Republic of)
سعید‌دبیری
۱۱:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
برعکس‌این‌ماجراهم‌است‌هنرمندی‌که‌اون‌ور‌زندگی‌می‌کرده‌واومدهکه‌فرزندش‌رادرایران‌به‌دنیا‌بیاورد‌با‌وجودی‌که‌خودش‌مقیم‌امریکا‌..بوده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بابا بی خیال این بی ریشه های مردم فیلم کن شوید اگه فیلم بازی نمی کردن که به اینجاها نمی رسند مملکت ما پراز علما و صنعتکاران و دانشمندانی است که نان از بازوی خود یا از فکر خود می خورند ما شهدا و رزمندگانی واقعی داریم که باید به آنان افتخار کنیم نه به آنها که فیلم اینها را بازی می کنند و پول این مملکت رادودستی تقدیم آربابان آنجایی شان می کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمشید
۲۰:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
درود به هموطنان گلم
مقصر خود ما هستیم،
که به این هنرپیشه های بی ریشه اهمیت میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۸:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
تلاش برای آبادانی سریعتر ایران عزیز عزیز عزیز اسلامی
#ایران باشکوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
لطفا همچین اماری را درمورد فرزندان مسئولین هم اطلاع رسانی کنین
باتشکر از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
horia
۰۸:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
این به اصلاح هنرپیشه ها همان هایی هستند که بهوسطه پارتی هنرپیشه شده اند نه بواسطه هنر و استعدادشان نخیر به پول زادگاهشان تعصب و علاقه دارند خیلی هم دارند همه شان مثل شهاب حسینی و فریبرز عرب نیا با سرمایه گذاری مهاجرت کرده اند
Australia
حسین
۰۷:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
من درکل از حس بازیگری خوشم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
بازیگرها را خودشون بزرگ می دونن نه مردم. خودشون همو تحویل میگیرن و به برنامه خودشون دعوت میکنن.
Germany
مجتبی
۰۴:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
سلام . من خیلی از کارهای سلبریتی ها رو نقد میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
همه این افرادرابعلت بردن سرمایه ازایران ممنوع الچهره کنندتوی کشورهای دیگربه اونهابهانمیدهندوبه استیصال بایدمعاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
آخرش چی ! فکر می کنند که همیشه زنده اند وراحت زندگی می کنند. دور نیست روزی که باید جواب پس بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
به اين افراد نمشود اشكال كرد كه جرا در فلان كشور زندگي ميكنند.هر شخصي آزاد است محل زندگي خودش را انتخاب كند.
اشكال را بايد به مديران فرهنگي كشور گرفت كه پول بيت المال را خرج كساني ميكند كه حتي حاضر به زندگي در كشوري كه همه چيزشان از آن است، نيستد.
Netherlands
Sajad
۰۴:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بسیار درست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سالهاست سینما نرفتم. خوشحالم که مدتیه فیلمهای خارجی هم تو سینماهای ایران اکران میشه
Iran (Islamic Republic of)
Rahim A.
۲۲:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
نقش رزمنده جنگ تحميلى بازى كنى اما پول از ايران دربيارى ودر كانادا و كشورهاى خارجى ديگر خرج كنى جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
وقتی برخی از آقازاده ها خودشون دوتابعیتی اند پس از این بازیگرای بعضا بیسواد چه توقعی میشه داشت؟ پاینده باد ایران اسلامی و درود بر تمامی شهدای عزیز این آب و خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
کلا این ها که نام بردید اصلا مهم نیستن! بود و نبود این آدم ها هیچه! پس بیایید به کسانی اهمیت بدهیم که به ملت و مردم و ایران اهمیت می دهند!
Iran (Islamic Republic of)
کمال کاشانی
۲۱:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
درحالی که اکثر برنامه ها ازصبح تا اخر شب اونها را دعوت میکنه ولی از اندیشمندان خبری نیست مسلما سایر فضا ها ومجلات زرد هم چنین خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
peyman
۲۱:۰۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بازیگرام خب ادمن کسی که نقش قهرمانو بازی میکنه واقعا قهرمان نیست
فقط نقششو بازی میکنه وقتی سلبریتیا و بعضی مسعولان کشور اینکارا رو میکنن از جوونا چه انتظاری دارین
Iran (Islamic Republic of)
meysam
۲۰:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
این روزا اونایی که پول ندارن هم پول جور میکنن فرزندشو میفرستن خارج از کشور واسه کار یا ادامه تحصیل.
خروجی دانشگاههامون مخصوصا دولتی همگی اروپا یا امریکاست. تنها بازیگرا نیستن اکثر مدیران که به راحتی هم دروغ میگن بچه هاشون خارج از ایرانن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
فقط وقت ماراگرفتید فکرکردیم مطلبی جالبی باشه هنرپیشه ها انسانند ماهم انسانیم دلیلی ندارد زیاد به آنها بهابدهید وبزرگ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
نقد خوبی بود
متشکر
ولی فک‌کنید چه ضرری به اقتصاد مملکت میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
چرا معلم باید این حقوق کم مالیات به دولت می پردازه بعد یک مشت آدم که اکثرا هم سواد درست و حسابی هم ندارند ومشهور شدند و پول های کلان می گیرند نباید مالیات بپردازند این عدالته
Iran (Islamic Republic of)
آرتمیس
۰۹:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
آره واقعا به نظر منم باید پیگیری کنید تو بخش خبری چرا باید بازیگران و هنرمندا که درآمدای چند میلیونی در میارن معاف از مالیات باشن آخه... این کجاش عدالته؟؟ خواهش میکنم بررسی کنین..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
این تقصیر ماست اونهارودیدیم هول کردند براخودشان شخصیت کاذب درست کردند دیگه دیدند جاشون اینجا نیست فکرمیکنند اونور آ ب هم همینطوره درصورتی که اونجاازکمترین شخصیتی برخوردارند
Canada
جمشید
۱۹:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
درود به همه هموطنان نازنینم
اگه یک سال این آدم های از خود راضی رو تحریم کنیم و بهشون محل نزاریم و توی هیچ فیلم و سریالی نقش ندهیم ، بعد ببین چه... میکنن، از پول این مردم صاحب اسم و رسم شدن حال ...
مگه اینا کیین ...
فقط یک سال اینا رو تحریم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
آیا واقعاً به نظر شما با یکسال تحریم کردن این افراد مشکل حل خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا که سنما ما داره توسط کیا می چرخه
United States of America
agahi90.ir
۱۹:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم فقط بدونند از کجا امدن و دارند کجا میرن
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۹:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
با افتخار میگم ایرانیم وقتی چهره های مملکتم این کارو میکنند یعنی فرقی با خود فروختگی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
والا واسه من به هیچ عنوان ارزشی ندارن اونها انسانن منم انسانم چه دلیلی داره اونا رو بهتر و ارزشمندتر بدونم نمونه وطن فروشی و عدم تعلق خاطر به وطنشون اینه که فرزنداشونو در خارج از این خاک ودر کشورهایی به دنیا میارن که از لحاظ تاریخی اصلا در برابر ایران قدمتی ندارن.ایران خیلی از این وطن فروشهارو به زباله دان تاریخ فرستاده و هزاران سال با سربلندی دوام آورده و با یا بدون اینها هم دوام خواهد آورد
France
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
کلی اسم جا افتاده ویشکا آسایش،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
شاید نام سلبریتی هایی که برای خانه سازی به زلزله زدگان شماره کارت یا حساب دادند بین اینها باشد فقط تعجب من از این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
1طیبق فرمایشات قرآن 1-تهمت گناه کبیره است 2- بپرهیزید از شک و گمان بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خیلی مطلب جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
شما را به خدا این قدر اینها را بزرگ نکنبد کار های اینها در حد خود شات هست ول کنید ، مهم نیست که کجا میرند و میان عوض اینها از دانشمندان و جهره های بدرد بخور صحبت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
نباید به اینها زیاد بها داد
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۷:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا گزارش جالبی بود ،چرا این خارج نشین ها که درد مردم بدبخت رو نمیفهمن،منتظر یک شایعه و آشوب فتنه انگیز میگردن که ازش سواستفاده کنند و مملکت رو به انحراف بکشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
از کجا میدونی کلی درد و رنج نکشیده تا به اونجا برسه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
انصافه که یه بازیگر تو ایران و به وسیله مردم ایران پولدار بشه و بچه و پولش رو در یک کشور خارجی هزینه کنه، از این طرف هم من جوان ایرانی پول ندارم و کار ندارم ولی با این حال برم سینما برای این بازیگران پول خرج کنم. سینما و بازیگران هر کشور الگوهای اون جامعه هستند و در تمام کشورها برای امید دادن به جامعه استفاده میشه ولی در ایران این کارها باعث بدتر شدن و افزایش ناامیدی جامعه ایران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
دقیقا همین ک با پول من کارگر و کارمند بره اونور
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۶:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بنظر شما چی میشه گفت؟ دم از غیرت و ایرانی بودن بزنی بعد ببینی ریر پات خیلی لیزه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
دنبال علت باشید فقط این افراد نیستند.کسانی که هنرمند هم نیستند این کار را انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۲۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
می بایست هنرمند های داری تابعیت مضاعف رو تحریم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا باید تحریم بشه اونی ک منو در شان خودش نمی بینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
وقتی بازیگری که می خواد پولش رو از کشور خارج کنه ۹۵ درصد پولی رو که می خواد از کشور خارج کنه به عنوان مالیات خروج سرمایه از کشور ازش بگیرید و به حساب دولت بریزید اونوقت ببینید بازم ازین کارا میکنن یا نه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
۹۵ %؟؟؟؟؟؟؟تو رو باید بذارن اختلاس گرا رو دستگیر کنی ۹۵%مالیاتشونو بگیری وارد چرخه تولید و صنعت ما بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
مشهور ها.............برا خودشون مشهورند
خیلی بهشون بها ندید .....غرب زده ها
Iran (Islamic Republic of)
چواد
۱۵:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خدا پدر ومادرم را حفظ کند که مرادر شهرستان بوانات ازتوابع استان فارس مشهور به پاریس کوچولو....... به دنیا آوردند... به کسی هم مربوط نیست. دوست داشتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
قحط الرجال سینمای ایران. به استعدادهای دیگر که متعهد و با اخلاق هستند توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بچه باید ما حلال بخورد تا اینده ای داشته باشد محل تولد مهم نیست .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمید
۱۸:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
مطمئنی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۲۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
من تا یادم میاد افغانیها میومدن ایران کار میکردن و پول را می ببردن تو کشور خودشون خرج میکردن! اونوقت .... آخه چی بگم !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
جالب اینجاست تمام کسایی که اسمشون تو لیست بالاست نفر اول صف وطن پرستی هم هستن!!!!!! واقعا متاسفم بر کسایی که اینا رو الگو میکنن
United Arab Emirates
Shs
۱۴:۰۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خوش بحال خودم که گاهی این سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها و این پول پرست ها را الگوی خودم قرار ندادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
البته اگر ایرانی باشند
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خیلی از اینها را دوست داشتم ، اما الان ازشون بدم اومد و متنفر شدم!!میان ایران کار میکنن و پول مملکت را میبرن خارج کشور خرج میکنن!!! اوج نامردی نیست ؟؟؟ مگه تو ایران اینها کم داشتن ؟؟ مگه میفهمیدن فقر ونداری یعنی چه ؟ بهترین جای شهر زندگی میکردن وداران میکنن و بهترین ماشین را داشتن ودارن و اینهمه هوادار و... " واقعا جای تاسف داره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۰۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام. از اینکه بخاطر اسم و رسم بعضی شان و به امیددیدن فیلم خوب میرفتم سینما و بافیلمهایی مواجه میشدم که در منتهای توهین به شعور مخاطب بود متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
مروارید
۱۴:۰۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
اینا فقط ایران رامیخوان واسه پول درآوردن وگرنه غیرت ایرانی معنی نداره پیش اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا چرا اینا مالیات نمیدن معلم و کارمندهای بدبخت مالیات رو به زور ازشون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
خليلي
۱۳:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
وقتي پول بادآورده نصيب اينا شده، نتيجه اش همينه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
هر چند جای تاسف داری ولی باید بررسی کرد چرا هنرمندان اینکار رو کردن و دلایل این کار رو رفع کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
تنها دلیلش وطن فروشیه
Germany
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
مقصر ملت ایرانه که این غربزده ها و بی اصالتانیکه ایران را فقط بعنوان بازار کسب و کار پذیرفتن و نه وطن بایکوت نمی کنند و فیلمهایی که این بازیگران و یا نویسنده ها در آنها نقشی دارند از روی عرق ملی تحریم نمی کنند تا اینقدر به ملت خود بی تفاوت و بی حرمتی نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
افرادی که بچه هاشون اونجا به دنیا میارن یا اقامت جای دیگه دارن برن خرجشونم از همون کشورا در بیارن ببینیم کسی تحویلشون میگیره اونور .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
واقعا نقد خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
من یکی حاضر نیستم ایران پول دربیارم ببرم کشورهای غربی خرج کنم این یه جور دزدی پنهان از مملکت به حساب میاد،ولی اگه کسی بتونه با تحصیل و کار در خارج از کشور یه نفعی به ایران و ایرانی برسونه این میشه وطن پرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
شما هنرمند در حد عطاران سراغ داري؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
دلقک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
شما عطاران رو هنرمند میدونی دلقک است که خودش میگه پیشرفت من بسته به خنداندن مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خب هر کی خوشش نمی یاد از سبک زندگی سلبریتی ها خوب فالو (پیگیری) نکنه. مگه مجبورش کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
واقعا... زندگی هرکس به خودش مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
جای تاسف دارد. تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
چقدر تاسف باره، اینا هنرمندای ما نیستن، من که نمی تونم اینا رو از خودمون بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام وقتی الان جوون تحصیل کرده ی فرهیخته دانشگاهی در بهترین رشته های موجود میرن اونور چه انتظاری ازبازیگر و هنرمند هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام .فرهیخته دانشگاهی توجیه اش اینه که مراتب بالاتری از علم را می خواد. با تلاش واقعی خودش میره .نه با بالا رفتن از شانه مردم کشورش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام وقتی الان جوون تحصیل کرده ی فرهیخته دانشگاهی در بهترین رشته های موجود میرن اونور چه انتظاری ازبازیگر و هنرمند هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
چرا اونهایی که در مملکت خودمون زندگی میکنند سفارش کارها رو نمیدهیم طرف بلند میشه از کانادا میاد سفارش کار میگیره میره ،به نظر من آدمهایی بی هویتی هستند با این کارها میخوان به خودشون هویت(مثلا)بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
من خودم کلا سینما نمیرم ، فقط منتظر می مونم فیلم مفت پخش بشه نگاه کنم و لذت ببرم ، هیچ کدوم از هنر نا بلد ها رو هم توی اینستا ووو دنبال نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۰۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام اینستا را باشما موافقم. اما اگر فیلمی واقعا خوب و متین باشه دیدنش در سینما لطفی در حق خودمان است.گرچه فیلمهای خوب انگشت شمار است.
Iran (Islamic Republic of)
Rezadj
۱۲:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
مقصرماهستیم که اینهاروچهره کردیم تاپول ملت ماروببرن توفرنگ خرج کنن مگه ماجوان مستعدبازیگری کم داریم شایدزمان ان باشدکه مردم درموردسلبرتیهادوباره فکرکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
فقط باید تحریم بشن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
اینا همونایی هستند که دم از تاریخ ایران باستان وعرق ملی و کوروش و از این حرفا! میزنند...عجب طبل هایی هستند... بلند آواز ومیان تهی...و عجیب تر ومیان تهی تر طرفداران این غرب زده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
ما آمریكا را زیر پا میگذاریم.
Australia
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
شخص هنرپیشه هیچ فرقی با شخصی که شغل کارگر یا کارمند و ده ها شغل دیگر ندارد و از نظر فرهنگی و فکری و غیره هیچ تفاوتی ندارد فقط درآمدشان از مردم عادی بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بایدتاسف خوردواسه حال اون مردمی که به اینامیگن ستاره والگوی خودشون قرارمیدن وفیلمهاشون رومیبینن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بایدتاسف خوردواسه حال اون مردمی که به اینامیگن ستاره والگوی خودشون قرارمیدن وفیلمهاشون رومیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
نقد خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
بازیگران مسافران کشتی هستند باید پیاده بشوند برن. کاپیتان دوباره برمیگرده
آخرین اخبار