سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان:

فشار اعضای شورا باعث برگزاری قرعه‌کشی سفر چین شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من هم درک نکردم قرعه‌کشی سفر به چین برای چه انجام شد، اما فشار اعضای شورا باعث برگزاری قرعه‌کشی سفر چین شد در حالی که هیچ فردی بجز من و رئیس شورا نمی‌توانست شهردار را در این سفر همراهی کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حمیدرضا آقاملایی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان در خصوص حواشی پیش آمده سفر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به چین،گفت: تمامی هزینه‌های این سفر بجز هزینه بلیط دو عضو همراه شهردار و معاون استاندار یعنی اعضای شورای شهر با طرف چینی است.

وی ادامه داد: گوانجو چین به دلیل تشابه در مباحث گردشگری، تاریخی و علمی بهترین گزینه برای عقد خواهرخواندگی بوده است و به طور قطع این ظرفیت، بهترین فرصت برای پیشرفت گرگان در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: نامه‌ای که از طرف شهرداری با موضوع این سفر به شورا ارسال شد ۲۷ آبانماه با پیوست دعوتنامه طرف چینی بود.

آقاملایی بیان کرد: در متن دعوتنامه نام شهردار، معاون عمرانی استاندار، رئیس کمیسیون گردشگری شورا یعنی بنده و رئیس شورا یعنی آقای یوسفی قید شده است و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند در این سفر همراه شهردار باشد.

آقاملایی تاکید کرد: من درک نکردم آن قرعه‌کشی انجام شده برای چه بود و دلیل اینکه اصرار داشتم نام آقای یوسفی در لیست پایانی آن جلسه گنجانده شود به دلیل این بود که می‌دانستم فرد دیگری که نامش در دعوتنامه قید نشده نمی‌تواند به این سفر برود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: گفتگویی که من با رئیس شورا درباره دلیل انجام این قرعه‌کشی داشتم، ایشان گفتند فشار برخی اعضا باعث اجرای این قرعه‌کشی شد.

وی گفت: برگزاری آن قرعه‌کشی مثل این بود کسی به تیم ملی دعوت نشده و قرعه‌کشی کنند که تلاش کنند وی به تیم ملی برود.

وی اضافه کرد: این سفر از سوی دیپلماسی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و این نشان می‌دهد ظرفیت این سفر از سطح بالایی برخوردار است.

آقاملایی تاکید کرد: بروز حواشی این سفر از خود اعضای شورا شروع شد و متاسفانه اقدام ارزشمند عقد این خواهرخواندگی با این حواشی زیر سوال برده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص طرح سفر به فرانسه و ایتالیا، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ خبری از سفر به این کشور‌ها نیست و چنین چیزی صحت ندارد.

آقاملایی گفت: یکی از محور‌های این سفر و مجمع جهانی شهرداران، دعوت از شهر‌های مسیر راه ابریشم بوده که گرگان هم یکی از شهر‌های اصلی در این مسیر است.

وی افزود: اگر بتوانیم با این خواهرخواندگی، گرگان را در کشوری مثل چین معرفی کنیم و از آنجا بتوانیم برای گرگان مسافر جذب کنیم، چقدر می‌تواند به توسعه گردشگری گرگان و استان گلستان کمک کند، به طور قطع این اقدام بسیار ارزشمند است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید دستاورد‌های سفر به چین بیشتر از هزینه آن خواهد بود و باعث توسعه گردشگری در این شهر و استان خواهد شد.

آقاملایی با اشاره به پنجم آذرماه روز ملی گرگان، گفت: شهرداری گرگان امروز به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده و دیگر نهاد خدماتی تنها نیست و هماند بسیاری از نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات بزرگی را انجام می‌دهد.

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری گرگان در نصب المان‌ها و تصاویر شهدای پنجم آذر در روز ملی گرگان، تاکید کرد: شهردار گرگان با این اقدام نشان داد از فرامین مقام معظم رهبری در حفظ یاد و خاطره شهدا و معرفی شهدا به مردم اطاعت کامل را انجام داده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من به آینده شهر گرگان امیدوارم و معتقدم دکتر دادبود دغدغه‌ای جد خدمت ندارد و باید به وی زمان دهیم تا کار‌های خوبی در شهر انجام دهد و بعد از این مدت وی را قضاوت کنیم.

آقاملایی گفت: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد که این اقدام بسیار ارزشمند است و باید این خدمت‌ها را ببینیم.

انتهای پیام/ن
 
 
منبع : خبرگزاری فارس
 
 
 
 

صحبت های سخنگوی شورای شهر گرگان درباره قرعه کشی اعضای شورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار