معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

از اظهار نظر درباره وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی منع شدم

سرسنگی گفت: قوه قضائیه اطلاعات دقیقی از وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دارد و من از اطلاع دادن این موضوع منع شدم.

از اظهار نظر درباره وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی حوادث دی‌ماه منع شدمبرخورد مناسبی با دانشجویان صورت گرفته و در حال حاضر همه حتی کسانی که حکم گرفته‌اند، آزاد هستندحکم اغلب این دانشجویان نیز سبک بوده و بسیاری نیز تبرئه شدند و البته احکام برخی نیز تعلیق شداطلاعات دقیقی از وضعیت پرونده‌های این دانشجویان در اختیار ندارم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز دانشجو که در معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، گفت: 16 آذر یکی از روزهای مهم تاریخ کشور است، روزی که در آن هویت انقلاب و استعمارستیزی و ایستادگی در مقابل دشمنان بوده است.

وی ادامه داد: این روز یادآور استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و دینداری دانشجویان در مقابله با استبداد استکبار جهانی و روزی مهم و سرشار از خاطره  برای دانشجویان و دانشگاهیان است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: با توجه به اینکه نماد استکبارستیزی در دانشگاه تهران قرار دارد، این دانشگاه به عنوان دانشگاهی است که به عنوان یک سمبل در میان دانشگاه‌های دیگر قرار دارد و این نشان دهنده این است که روز دانشجو به عنوان یک نماد ملی قرار گرفته است.

فرهنگی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اشاره کرد: امیدواریم در 40 سالگی انقلاب دانشجویان به نوعی بتوانند نوای ظلم‌ستیزی را بار دیگر نمایان کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه تهران همچنان پای انقلاب، نظام و از همه مهمتر اطاعت از رهبری ایستاده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به روز 16 آذر که در روز جمعه قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن این روز در روز تعطیلی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز یکشنبه 18 آذر را روز دانشجو در دانشگاه تهران قرار داده‌ایم و برنامه‌های تشکلات دانشجویی در آن روز برگزار می‌شود.

فرهنگی گفت: به طور معمول تشکل‌های سیاسی این دانشگاه میزبان برجسته‌ترین چهره‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و این نکته باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان حتی دیگر دانشگاه‌ها برای مشارکت در برنامه‌های سیاسی به تشکل‌های اسلامی دانشگاه تهران تمایل نشان دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: این دانشگاه در طول سال میزبان برنامه‌های مختلف سیاسی است که از سوی تشکل‌های اسلامی و دانشجویی سازماندهی می‌شود، این تعداد برنامه‌ها و سخنران نه تنها در دانشگاه‌های کشور، بلکه در بین دیگر نهادهای فرهنگی سیاسی کم‌سابقه است.

وی در ادامه با اینکه امسال نیز برنامه 16 آذر با مشارکت گسترده دانشجویان این دانشگاه در قالب تشکل‌های اسلامی برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه تمام تشکل‌های اسلامی دانشگاه امسال برنامه‌هایی را با رویکرد 16 آذر برگزار کرده که از جمله می‌توان به برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با عنوان بزرگداشت روز دانشجو از ساعت 14 تا 16 در دانشکده فردوسی با حضور احتمالی مهمانانی حجت‌الاسلام محمدی قمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، علی‌ عسگری، بذرپاش، حاج قاسم سلیمانی، محمد دهقان، علی فروغی، سعید جلیلی و وحید یاسینی پور برگزار می‌شود.

وی گفت: انجمن علوم انسانی دانشگاه تهران روز 18 آذر در تالار شهید چمران پردیس فنی دانشگاه تهران با حضور احتمالی مهمانانی همچون عارف، مطهری، محسنی اژه‌ای، جعفری دولت‌آبادی ، ابتکار، شهیندخت مولاوردی، واعظی، علی نوبخت، لعیا جنیدی، جلالی پور و حجاریان برگزار می‌کند.

همچنین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز برنامه‌ای در روز 18 آذر از ساعت 14 تا 17:30 با حضور احتمالی مهمانانی همچون حسین اشتری، محسن رضایی برگزار می شود و همچنین مجمع دانشجویان عدالتخواه نیز از ساعت 13:30 تا 17 با حضور احتمالی مهمانان بادامچی، مجتبی احمدی، حسام سلامت، مهدی محمدی، ذاکری و امیرحسین ثابتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه در خصوص حضور رئیس جمهور در روز دانشجو در این دانشگاه گفت: هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است که رئیس جمهور در این دانشگاه حضور داشته باشد و در صورت قطعی شدن آن را اعلام می‌کنیم، به طور کلی امکان دارد رئیس جمهور در این روز در یکی از دانشگاه‌های شهرهای کشور حضور داشته باشد.

وی گفت: به طور کلی در دانشگاه تهران اعلام آمادگی کردیم و از حضور رئیس جمهور در دانشگاه استقبال می‌کنیم، اما به طور کلی تصمیم‌گیری برای حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران با دفتر ریاست جمهوری است.

فرهنگی ادامه داد: همچنین از حضور روسای قوه قضائیه و مقننه برای حضور در دانشگاه استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: حضور مسئولین در دانشگاه‌ها کمرنگ است و باید در دوره‌های مختلف در دانشگاه حضور یابند، چرا که دانشجویان نیاز و توقع دارند که روسای قوه‌ها، وزرا و مسئولین در دانشگاه حضور داشته باشند، متأسفانه امروز تمامی این کارها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

سرسنگی در خصوص بازداشت دانشجویان بازداشتی گفت: با توجه به اینکه قوه قضائیه اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در وقایع دی ماه سال گذشته در اختیار دارد، بنابراین این قوه نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی می شود و من از اطلاع دادن این موضوع منع شدم.

سرسنگی بیان کرد:آنچه که می‌توانم در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه دانشگاه تهران بگویم، این است که با همه این دانشجویان برخوردی مناسب صورت گرفته است و حتی کسانی که حکم گرفته‌اند آزاد و در زندان نیستند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار