قسمت چهارم

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید

شناخت میانبرهای صفحه کلید و آشنایی با کاربرد آن‌ها در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث افزایش سرعت عمل کاربر درهنگام انجام عملیات‌های رایانه‌ای شود.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید /////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با هر بار برداشتن دست از روی صفحه کلید هنگام کار با رایانه ثانیه‌های ارزشمندی را از دست می‌دهید. اگر می‌خواهید به بهترین سرعت عمل در حین کار با رایانه برسید، بهتر است از میانبرهای کیبورد استفاده کنید.

سریع‌ترین ماوس‌ها نیز ممکن است زمانی را هرچند بسیار کوتاه در حین انجام یک فرآیند رایانه‌ای هدر دهد. از آنجایی که تقریبا تمامی عملکردهای ماوس را می‌توان با کلیدهای صفحه کلید انجام داد بنابراین حتی زمانی که ماوس سیستم شما خراب باشد هم نیاز ضروری به آن نخواهید داشت. برای انجام هر فرآیند رایانه‌ای از قبیل تایپ کردن، گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی، انتقال اطلاعات و ... کاربران می‌توانند از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنند.

جالب است بدانید بسیاری از کاربران رایانه تنها با تعداد کمی از میانبرهای صفحه کلید آشنا هستند به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را با بهترین میانبرهای کیبورد آشنا کنیم. با دقت به مطالب زیر توجه کنید تا از این پس بتوانید سرعت خود را هنگام کار با رایانه افزایش دهید و از حرکت اضافی دست برای جابه‌جایی بین ماوس و صفحه کلید جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید/ قسمت سوم


CTRL+P

خیلی از مواقع در ضمن کار با رایانه و یا پس از انجام یک فرآیند بانکی با رایانه نیاز دارید تا از سند یا صفحه‌ای اینترنتی یک نسخه را چاپ کنید. در اکثر برنامه‌های رایانه‌ای گزینه چاپ(print) در منو اصلی وجود دارد که تنها کافی است کاربر با حرکت ماوس و کلیک کردن روی آن نسخه چاپی از صفحه مورد نظر را تهیه کند. حال برای کوتاه کردن مسیر پرینت در هنگام کار با رایانه و عدم استفاده از ماوس می‌توان از میانبر CTRL+P استفاده کرد.

بلافاصله پس از اشاره به میانبر CTRL+P سند مورد نظر شما در صفحه‌ای کادر بندی شده نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند پس از انتخاب چاپگری که قبلا برای رایانه شناخته شده است نسخه PDF صفحه مورد نظر را در رایانه ذخیره و چاپ کند.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید /////

Windows+P

نمایش صفحه رایانه در صفحه پروژکتور امری بسیار متداول در همایش‌ها و کنفرانس‌ها می‌باشد. برای این کار کاربران لپ‌تاپ و یا رایانه خود را با کابل یا به صورت بی‌سیم به دستگاه نمایش تصویر بر روی پرده‌های بزرگ، متصل می‌کنند. در صورتی که دستگاه دیتا پروژکتور در دسترس کاربر و رایانه شخصی‌‌اش امکان اتصال بیسیم را داشته باشند می‌توان از میانبر Windows+P برای اتصال دو دستگاه استفاده کرد.

این کلید میانبر در ویندوزهای 8 و 10 قابل استفاده است. پس از فشردن این میانبر صفحه‌ای باز می‌شود که امکان اتصال دستگاه نمایشگر و رایانه شما را فراهم می‌کند.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید /////

Windows+E

ویندوز این امکان را برای کاربران مهیا کرده است که در هر برنامه‌ای میانبرهای اختصاصی صفحه کلید را ایجاد کنند. File Explorer برنامه‌ای کلیدی است که امکان جستجوی انواع فایل‌ها را در ویندوز برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. حال برای آسان‌تر شدن جستجو در ویندوز می‌توانید همان عملکرد File Explorer را با فشردن میانبر Windows+E انجام دهید. با استفاده از این کلید میانبر تمامی فایل‌های موجود در کلیه درایو‌های رایانه را مرور کنید و از میان آن مواردی را انتخاب، جابه‌جا و یا حذف کنید.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید /////

F5+R/CTRL+R

در زمان مشاهده یک صفحه مجازی در اینترنت پس از گذشت مدتی صفحه مقابل شما بدون به‌روز رسانی همان اطلاعات قبلی را نمایش می‌دهد. برای مثال فرض کنید در وب‌گاهی خبری مشغول مطالعه اخبار می‌باشید ولی پس از چند دقیقه هیچ‌گونه خبر جدیدی را مشاهده نمی‌کنید و این به معنی عدم به‌روز رسانی صفحه مورد نظر است. حال برای کوتاه کردن مسیر به‌روز‌ رسانی بدون استفاده از ماوس کافی است از میانبر F5+R یا CTRL+R استفاده کنید.

این کلید میانبر در تمامی مرورگرهای شناخته شده اینترنت قابل استفاده است. پس از فشردن این کلید میانبر صفحه مقابل شما به روز رسانی می‌شود و تمامی اطلاعات صفحه از از نو نمایش داده می‌شود.

بهترین میانبر‌های صفحه کلید را بشناسید /////

گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار