در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه استفاده از کتاب‌ها و نشریات الکترونیکی

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: با توجه به محدودیت کاغذ استفاده از کتاب‌ها و نشریات الکترونیکی را جز اولویت‌های کاری قرار دادیم.

توسعه استفاده از کتابها و نشریات الکترونیکی/ رونق کتابهای صوتی در جامعهمحمد ناصری مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به استفاده از محصولات و کتاب‌های الکترونیکی اظهار کرد: در حوزه کتاب‌ها و مواد آموزشی که امکان استفاده غیر کاغذی آن وجود داشته باشد وارد عمل شده ایم و بر این اساس کتاب‌ها و مجلات تخصصی خودمان را به صورت الکترونیکی منتشر می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد اتخاذ شده برای استفاده از محصولات الکترونیکی اهتمام داریم تا به غیر از مجلات دانش آموزی سایر محصولات را به صورت غیر کاغذی ارائه کنیم.

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی درباره الکترونیکی شدن کتاب‌های کمک درسی اظهار کرد: این سیاست به تصمیم ناشران وابسته است و نمی‌توانیم الزامی برای چگونگی انتشار کتاب‌های کمک درسی داشته باشیم.

رونق  استفاده از کتاب‌های صوتی

ناصری ادامه داد: درباره انتشارات مدرسه که وابسته به سازمان پژوهش است نسبت به الکترونیکی شدن محصولات آموزشی ورود پیدا کردیم و حتی کتاب‌های صوتی تهیه شده اند.

وی اظهار کرد: الکترونیکی شدن کتاب‌ها و محصولات آموزشی مسیری است که باید در این راه گام برداریم و در سازمان پژوهش گام‌های اولیه در این مسیر برداشته شده است و به تدریج باید سایر ناشران هم در این حوزه وارد شود.

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: چنانچه حجم محصولات الکترونیکی در حوزه آموزشی افزایش پیدا می‌کند می‌توانیم در جشنواره کتاب‌های رشد بخشی به نام کتاب‌های الکترونیکی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار