چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

در این گزارش چند ترفند جدید و جالب برای استفاده بهتر و دقیق‌تر از موتور جست‌و‌جوی گوگل را گردآوری کرده‌ایم.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین موتور جست و جو‌های جهان حال حاضر، گوگل است. هر روز میلیون‌ها کلمه و جمله در این موتور، جست و جو می‌شوند . افراد بسیار زیادی در دنیای تکنولوژی از آن استفاده می‌کنند. شاید اطلاع نداشته باشید اما یک سری نکات کاربردی در جست و جو وجود دارد که بسیار برای کاربر مفید هستند. در ادامه این گزارش به این مطلب می‌پردازیم. با استفاده از این نکات تجربه بهتری برای شما ایجاد خواهد شد.

نکات کاربردی زیاد و جالبی در جستجو با موتور جستجوی گوگل وجود دارند که یادگیری آنها برای دستیابی سریع‌تر به نتایج مورد نظر، مفید است. البته بعضی از نکات مخفی که در موتور جست و جوی گوگل وجود دارند تنها برای سرگرمی هستند. نمی‌شود از نقش مهم این موتور جست و جو در زندگیمان چشم پوشی کرد. در ادامه این خبر تعدادی از این نکات جالب کاربردی را در هنگام استفاده به زبان انگلیسی مشاهده می‌کنیم. این نکات به شما در محیط موتور جست و جوی گوگل کمک می‌کنند.

مبدل واحد


سایت‌ها و نرم‌افزارهای زیادی برای تبدیل واحد وجود دارند اما چرا از آن‌ها استفاده کنیم زمانی که می‌توانیم از موتور جست و جوی محبوبمان کمک بگیریم. تنها کافیست عبارت unit conversion که به معنای تبدیل واحد است را در نوار جست و جو وارد کنیم و اینتر را فشار دهیم. گزینه‌های مختلفی وجود دارند که با انتخاب آنان در واحد مبدا و مقصد می‌توانید واحد مورد نظر خود را به راحتی تبدیل کنید.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

ترجمه


گوگل مدتی است که همراه با قابلیت ترجمه‌ی آنلاین، ترجمه‌ی سریع کلمات را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است. هنگامی که می‌خواهید معنی کلمه‌ای را به دست بیاورید تنها کافیت عبارت Define را پیش از آن اضافه کنید و به راحتی معنی کلمه را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. در این بخش حتی نوع تلفظ کلمات را نیز مشاهده می‌کنید. برای مثال ما در ادامه عبارت define people را جست و جو کردیم و معنی آن به ما نمایش داده شد.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

سهام


اگر شما عبارت اختصاری یک سهام را بدانید می‌توانید ارزش لحظه‌ای آن را در گوگل مشاهده کنید. برای این کار تنها لازم است عبارت اختصاری سهام یا ticker symbol آن را در موتور جستجو وارد کنید. برای نمونه ما در ادامه عبارت GOOG را سرچ کردیم. این عبارت برای سهام گوگل در نظر گرفته شده است.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

عملیات ریاضی


با سرچ کردن یک محاسبه ریاضی در گوگل برای شما یک ماشین حساب باز می‌شود که علاوه بر نمایش جواب محسابه به شما اجازه می‌دهد بتوانید کارهای دیگری نیز بر روی مسئله ریاضی انجام دهید.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

زمان کشورها دیگر


توسط یک سرچ بسیار ساده می‌‌توان به سرعت ساعت دقیق یک کشور دیگر را به دست آورید. باید شما این سوال را به انگلیسی بنویسید. برای مثال ما درا این جا سوال what time is in Toronto را جست و جو کردیم. و به راحتی سوال شما توسط گوگل پاسخ داده می‌شود.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

تراز حبابی


این ویژگی تنها زمانی کاربرد دارد که شما با گوشی تلفن همراه در صفحه گوگل باشید. کافیست عبارت Bubble level را جست و جو کنید. البته برای استفاده از این قابلیت لازم است گوشی همراه شما دارای ژیرسکوپ باشد. یک تصویر سبز رنگ با یک حباب مانند تراز حبابی برای شما به نمایش در می‌آید.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

روز هفته را پیدا کنید


ممکن است بخواهید بدانید برای مثال 50 روز آینده کدام روز هفته است. بدون داشتن نرم‌افزار می‌توانید به راحتی از گوگل سوال کنید. برای مثال می‌نویسید What day is it in 60 days

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

نکات جالب یاد بگیرید


برای یادگیری نکات جالب کافی است عبارت Fun fact را در نوار جست و جو وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید. به صورت تصادفی، اطلاعاتی جذاب و جالب برای شما به نمایش در می‌آید.

چند ترفند جالب برای استفاده بهتر از گوگل +آموزش تصویری

 

تلفن‌ همراه خود را پیدا کنید


اگر از گوشی هوشمند و رایانه‌ی خود وارد یک حساب گوگل شده باشید، می‌توانید با نوشتن عبارت find my phone در صفحه‌ی گوگل در رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ، گوشی هوشمند خود را پیدا کنید. برای استفاده از این امکان گوشی شما باید به اینترنت متصل شده باشد. آموزش کامل این کار را در گزارشی دیگر آورده ایم. در لینک زیر می‌توانید این آموزش را مشاهده کنید.

 


بیشتر بخوانید:پیدا کردن مکان دقیق تلفن همراه پس از سرقت +آموزش تصویری 


 

چند نکته جالب

در آخر نیز به چند نکته جالب و کاربردی برای یک جست و جوی موفق اشاره می‌کنیم.


1- برای این که نتیجه جست و جوی شما دقیقا شامل یک عبارت خاص باشد آن را داخل گیومه بنویسید. مانند "ایران"

2-برای حذف کردن بعضی از عبارت‌ها از نتایج جست و جو کافیست هنگام سرچ این عبارت را با علامت منفی در فیلد مخصوص بنویسید. مانند Movie -scary. در این جست و جو به شما فیلم‌هایی را نشان می‌دهد که ترسناک نیستند.

3- بین عبارات OR استفاده کنید تا نتایج جستجو، شامل هر دو عبارتی که نوشتید باشند.

4- با اضافه کردن علامت ~ هم معنی‌های عبارتی که جست و جو کرده اید نیز نمایش داده می‌شوند.

5- اگر می‌خواهید یک عبارت در سایتی خاص سرچ شود کافیست از فرمول site: در کنار آدرس آن سایت برای جستجو استفاده کنید. برای نمونه site:yjc.ir سامسونگ. این عبارت تنها کلمه سامسونگ را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان جست و جو می‌کند.

6- استفاده از علامت .. به معنی یک فاصله زمانی یا مکانی بین دو عبارت است.

7- اگر کلمه‌ای را در عنوان مطالب جست و جو می‌کنید، از عبارت intitle: قبل از کلمه‌ی مورد نظر استفاده کنید. با این روش آن کلمه در عنوان مطلب‌ها پیدا می‌شود.

8- وب‌سایت‌های مشابه را می‌توان با استفاده از عبارت related پیدا کرد. به طور مثال related:google.com.


بیشتر بخوانید:نسل جدید ون‌های میتسوبیشی رونمایی شد +تصاویر


انتهای پیام/

گزارش از مصطفی عسگری

روش‌هایی برای استفاده دقیق‌تر از گوگل

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار