چشم‌های بسته کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسقط؛

دیپلماسی ضعیف فوتبال و افتخاری که از دست رفت

کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم برترین‌ها و در انتخابی عجیب، عبدالکریم حسن را به عنوان بهترین فوتبالیست سال قاره کهن برگزید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم انتخاب برترین های فوتبال و فوتسال قاره کهن در سال ۲۰۱۸ که ساعتی پیش در مسقط عمان برگزار شد، طی انتخابی عجیب و شوکه کننده، عبدالکریم حسن، مدافع چپ ۲۵ ساله تیم ملی قطر و باشگاه السد به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا  در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و جایزه خود را از شیخ سلمان دریافت کرد.

انتخاب و دریافت جایزه از سوی عبدالکریم حسن به قدری عجیب بود که خود این پس از پایان مراسم بیان کرد که خبر دریافت این جایزه را نداشتم و از شنیدن آن متعجب شدم. او در ادامه بیان کرد که  افتخار می‌کنم که دومین بازیکن قطری هستم که جایزه بازیکن سال فوتبال قاره آسیا را کسب می‌ کند و تلاش خواهم کرد تا در ادامه عملکرد بهتری داشته باشم.

دیپلماسی ضعیف فوتبال و افتخاری که از دست رفت

البته به جز حسن، یوما سوزوکی (ژاپن) و کنتو میسائو (ژاپن) ۲ بازیکن ۲۲ ساله کاشیما آنتلرز ژاپن که نقش پر رنگی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، شایستگی بیشتری نسبت به بازیکن قطری برای کسب عنوان بهترین فوتبالیست سال آسیا را داشتند اما انتخاب عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) و لابی قطری ها سبب شد تا این بازیکن لقب فوتبالیست سال قاره کهن را از آن خود کند.

عبدالکریم ۲۵ ساله سابقه بازی در تیم یوپن بلژیک را به صورت قرضی دارد و در مدت حضورش در تیم السد ۱۱۹ بازی انجام داده و ۲۰ گل به ثمر رسانده است.  در فصل جدید لیگ ستارگان قطر و مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا، برای تیم السد در ۱۰ بازی به صورت ثابت و تعویضی بازی کرد و در بیشتر  مسابقات هم در نیمه دوم تعویض شد و به طور قطع در قاره کهن بازیکنانی بودند که با عملکردی بهتر و ... می توانستند به عنوان بهرین فوتبالیست سال در سال ۲۰۱۸ انتخاب شوند.

به جز سوزوکی و میسائو که نقش پر رنگی در قهرمانی کاشیما آنتلرز در لیگ قهرمانان داشتند و حتی مهاجم شماره ۹ این تیم ( سوزوکی ) به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد، ستاره های تیم پرسپولیس ایران همچون علیرضا بیرانوند، علی علیپور، سید جلال حسینی و ... می تواستند به دلیل حضور پرقدرت پرسپولیس در فینال آسیا، لقب بازیکن سال آسیا را یدک بکشند که این اتفاق رخ نداد. 

دیپلماسی ضعیف فوتبال و افتخاری که از دست رفت

بیرانوند به دلیل عملکرد درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو و همچنین بازی های خوب در لیگ قهرمانان آسیا، جزء نامزدهای اولیه کسب این عنوان بود اما برخی دلایل سبب شد تا نام او در میان ۳ نفر پایانی نباشد و عبدالکریم حسن پس از خلفان ابراهیم به دومین بازیکن قطری تبدیل شود تا عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را کسب می کند.

البته دیپلماسی ضعیف و لابی کشورهای دیگر فقط مربوط به بهترین فوتبالیست سال نیست و باید بدانید به جزء در قسمت فوتسال که حسن زاده به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد و تیم ویژه داوری که به علیرضا فغانی و تیم داوری او رسید حتی در بخش های دیگر ( بهترین مربی مرد و زن سال، بهترین بازیکن جوان، بهترین لژیونر و ... ) نماینده ای نداشتیم.


بیشتر بخوانید:

فغانی: عملکردمان در جام جهانی ۲۰۱۸ عامل اصلی کسب جایزه ویژه داوری آسیا است

گل احمد نوراللهی، دومین گل برتر لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد

حسن زاده بهترین فوتسالیست سال آسیا شد/ جایزه ویژه داوری به فغانی و کمک هایش رسید + تصاویر


انتهای پیام/

انتخاب عجیب AFC در بخش برترین بازیکن سال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار