ممنوعیت شرکت های نیوزلندی در استفاده از تجهیزات Huawei

به دنبال فرمان ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی در ایالات متحده آمریکا، اینبار نیوزلند علیه این شرکت به پا خواست.

ممنوعیت شرکت های نیوزلندی در استفاده از تجهیزات Huaweiبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش نیویورک تایمز، مقامات نیوزلند  مانع همکاری شرکت بزرگ مخابراتی این کشور در استفاده از تجهیزات Huawei برای بکارگیری شبکه 5G تلفن همراه شدند. شرکت Spark در بیانیه ای اعلام کرد مدیر کل اداره امنیت ارتباطات دولتی نیوزیلند معتقد است استفاده از تجهیزات هوآوی امنیت ملی را به خطر می اندازد.

گفتنی است؛ این بیانات از سوی دولت  ایالات متحده و استرالیا بارها پیش از این بیان شده است؛ حتی در مواردی دولت ایالت متحده در خصوص ارتباطات شرکت هوآوی با دولت چین خبر داد و از به خطر افتادن امنیت ملی توسط این شرکت ابراز نگرانی کرد. 

ناگفته نماند شرکت هوآوری آرام ننشست و مکررا چنین ادعاهایی را رد و در پاسخی قاطعانه اعلام کرد روند تجاری در نیوزلند در حال اجرا بوده و در صورت وجود شک و شبهه به آنها پاسخ می دهد تا راه را برای ادامه همکاری خود هموار سازد.

سفارت ایالت متحده آمریکا در استرالیا در بیانیه ای اظهار کرد:"خوشبختانه ایالات متحده از شبکه های مخابراتی امن و زنجیره تأمینی از تأمین کنندگان و سرمایه گذاران تحت کنترلی برخوردار است و هیچ گونه نفوذ غیر مستقیمی بر این کشور وارد نیست، اما ما از متحدان و دوستان خود در کشورهای مختلف خواستاریم خطرات امنیتی را جدی بگیرند و نظارت های جدی بر امنیت شبکه های مخابراتی خود داشته باشند.

ممنوعیت شرکت های نیوزلندی در استفاده از تجهیزات Huawei

در آمریکا به طور علنی فعالیت شرکت‌هایی چون هوآوی و یک شرکت چینی دیگر به نام ZTE ممنوع شده است این در حالی است که پنتاگون مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا قبل از اعلام ممنوعیت فعالیت تجاری این شرکت‌ها، گوشی‌های هوشمند Huawei و ZTE را در خرده فروشان پایه نظامی ممنوع اعلام کرد و هشدارهایی احتیاطی  به سایر کشورها از جمله کانادا، آلمان، ژاپن و ایتالیا در این خصوص صادر شده است.


بیشتر بخوانید: سالن آمفی تئاتر استیو جابز، برنده هنرمندانه‌‌ترین سازه سال 2018 شد 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
بسیار هم زیبا این رقابت بین امریکا و چین یه چیز خوشگل رو روشن میکنه
هر دوتا شون تو گوشیایی که میسازن ابزار جاسوسی قرار میدن. حالا امریکا میخواد لابی گری کنه و چین رو محدود کنه تو این زمینه چون الان چین تو موقعیتی نیست که کشورای دیگه به حرفش گوش کنن تا همین حرفو راجع به سامسونگو ایفون بزنه. اگه وضعیت برعکس بود چین هم این کارو میکرد.
ضمنا سامسونگ با اینکه مال امریکا نیست اما کره جنوبی نوکر بی جیره مواجب امریکاس، با اینکه شرقیه از غرب غربی تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
پس نتیجه میگیرم ما باید هواوی بخریم
آخرین اخبار