مدیر کل دایره حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور؛

کارت بازرگانی یک مجوز صادرات و واردات برای بازرگانان است

معاون مدیر کل دایره حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت :کارت بازرگانی یک مجوز صادرات و واردات برای بازرگانان است که عمدتا در مناطق مرزی بسیاری از افراد این کارت را دارند.

کارت بازرگانی یک مجوز صادرات و واردات برای بازرگانان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، منصور مکوندی معاون مدیر کل دایره حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور در کرمانشاه گفت : در مواردی دیده می شود  کارت بازرگانی بنام یک فرد صادر می شود اما سود واقعی به جیب گروهی دیگر می رود.
وی افزود: حداقل سن ۲۳سال ، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم ،حداقل مدرک تحصیلی دیپلم ،داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت ،داشتن دفاتر قانونی و ارائه اظهار نامه ثبتی ،داشتن حساب جاری در یکی از بانک های داخلی ،داشتن گواهی عدم چک برگشتی ،عدم اشتغال تمام وقت ورابطه استخدامی با وزارت خانه ها و سازمان های دولتی ،عدم ورشکستگی، و نداشتن محکومیت موثر کیفری از شرایط صدور کارت بازرگانی است و اگر فردی بدون داشتن این شرایط دارای کارت می باشد قطعا تخلفی صورت گرفته است.
معاون مدیر کل دایره حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت :عمدتا دیده می شود که کارت بنام یک روستایی صادر می شود و از وی وکالت تام الاختیار گرفته می شود و بدون اطلاع فرد شرکتی ایجاد و به صورت کلان صادرات و واردات انجام می شود که در این میان سود کار به جیب شرکت تاسیس شده می رود و صاحب کارت که یک روستایی است از روی بی اطلاعی  تبدیل به بدهکار مالیاتی می شود .
مکوندی افزود :افرادی که در مناطق مرزی کارت بازرگانی دارند باید به این مسائل توجه کنند که از روی سواد کم و ناآگاهی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/پ

همایش مالیات در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار