اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در هشت هزار روستا

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز امسال در هشت هزار روستای کشور اجرایی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی در اجلاسیه شهدای کشاورز، با اشاره به اینکه کشاورزی در هر جامعه ای از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ملت ایران نباید چشم امید به دشمن خصوصا در حوزه کشاورزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشرفت امروز کشور ایران به دلیل حضور علم ناشی از انقلاب و تلاش کشاورزان است، افزود: امروز در حوزه کشاورزی مشکلاتی وجود دارد لذا می بایستی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی سرلوحه امور قرار دهیم.

جهانسوز با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده سالانه بین ده تا ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم، گفت: سازمان بسیج کشاورزان مبادرت به اجرای طرحی به نام طرح بسیج همگام با کشاورز در جهت علمی کردن کشاورزی و نقش آفرینی بسیج کرده است که اهمیت بسزایی در توسعه مناطق روستایی و عشایری دارد.

 رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه این طرح در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در جهت شروع حرکت بنیادین کمک به عرصه سازندگی، محرومیت زدایی و ارتقای منزلت اجتماعی و همچنین افزایش دانش و توانمندی‌های فعالان کشاورزی اجرا شده است، عنوان کرد: این طرح ۴۰ هزار روستا را در بر می گیرد که امسال هشت هزار روستا پوشش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تولید پسته  یک هزار کیلو در هر هکتار است که خوشبختانه کشاورز نمونه کشور ایران ۱۵ هزار کیلو در هکتار تولید می کند که نشان از توان و علم مردم کشور ایران دارد، بیان کرد: امسال در ۲۲ هزار نقطه از کشور افزایش محصولات کشاورزی را نسبت به گذشته شاهد بوده ایم.

جهانسوز با بیان اینکه امروز باید از نزدیکی بین دولت، بسیج و سپاه نهایت استفاده را داشته باشیم، اظهار داشت: ۲۲ طرح توسط ریاست بسیج به دولت ارائه شده که امیدواریم رضایت صد در صدی کشاورزان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ ط ا

طرح بسیج همگام با کشاورز در هشت هزار روستا اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.