کمک ۶ هزار میلیارد تومانی خیران سلامت

رئیس شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیرین سلامت کشور در قزوین از کمک ۶ هزار میلیارد تومانی خیران سلامت خبر داد.

کمک ۶ هزار میلیارد تومانی خیران سلامتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شهلا میرگلو بیات رئیس شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیرین سلامت کشور در نشست شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیران سلامت استان قزوین با اشاره به کمک ۶ هزار میلیارد تومانی خیران سلامت گفت: اولویت هزینه کرد آن در حوزه آموزش و پیشگیری از بیماری است.

میرگلو بیات افزود: مجمع خیرین سلامت بازوی کمکی وزارت بهداشت برای اجرای پروژه‌های ملی است.

وی گفت: گرچه با توجه به اصل ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی تامین نیاز‌های اساسی مردم از وظایف حاکمیت است، اما دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه‌ها نیست و مجمع خیران به یاری مسئولان می‌آید.

رئیس شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به وجود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر ۱.۶ بوده و با اجرای طرح به ۱.۹ رسیده است.

میرگلو بیات بیان کرد: تا رسیدن به استاندارد جهانی از نظر تخت‌های بیمارستانی یعنی سه و نیم تخت به ازای هزار نفر فاصله زیادی داریم که امیدواریم با مشارکت خیران در سال‌های آینده به این استاندارد نزدیک شویم.

وی با تشریح شکل گیری و اهداف این شورا گفت: این مجمع یک سازمان مردم نهاد غیر سیاسی و غیر دولتی است که در سال ۸۸ تاسیس شده و در نقاط مختلف کشور دفتر نمایندگی دارد.

رئیس شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: در سال ۹۳ با توجه به نظر مثبتی که به زنان و توانمندی‌های آنان در جذب خیرین وجود داشت شورای مشارکت‌های بانوان تشکیل شد و هم اکنون ۴۸ دفتر نمایندگی این شورا در استان‌های مختلف تشکیل شده است.

میرگلو بیات گفت: شورای زنان مجمع خیرین سلامت با ۲ وظیفه نرم افزاری و سخت افزاری، هم در جهت جذب مشارکت خیران قدم برداشته است و هم با تشکیل کمیته‌های تخصصی، چون کمیته راهبردی، آموزشی وعلمی و پژوهشی فعالیت‌های خود را پیش می‌برد.

وی کمیته آموزش را یکی از بخش‌های این شورا دانست و افزود: با توجه به آن که زنان مربی اصلی خانواده‌ها هستند در امر پیش گیری که مهم‌ترین و کم هزینه‌ترین کار ممکن برای سلامتی است نقش مهمی در اصلاح سبک زندگی خانواده‌ها دارند.

رئیس شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیرین سلامت کشور به برخی طرح‌های شورای مشارکت بانوان مجمع خیرین سلامت نیز اشاره کرد و گفت:یکی از این طرح ها، صلح عمری است که هر زنی می‌تواند قسمتی از اموال خود را در قالب یک سند پس از فوت در اختیار مجمع خیران قرار دهد به طوری که حتی برخی از زنان مهریه خود را در قالب این طرح با یک سند در اختیار مجمع قرار می‌دهند.

میرگلو بیات اضافه کرد: طرح نذر سلامت نوقان را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که به تاسی از واقعه نوقان در زمان شهادت امام رضا (ع) طراحی شده است.

انتهای پیام/

نشست شورای مشارکت‌های بانوان مجمع خیران سلامت استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.