دیدار اردکانیان و وزیر امور قفقاز شمالی در مسکو

رضا اردکانیان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه در مسکو با سرگئی چبوتاریف وزیر امور قفقاز شمالی روسیه ملاقات کرده و طرفین موضوعات گوناگون اقتصادی و فرهنگی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه در مسکو با سرگئی چبوتاریف وزیر امور قفقاز شمالی روسیه ملاقات کرده و طرفین موضوعات گوناگون اقتصادی و فرهنگی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار اردکانیان با تاکید بر اینکه زمینه‌های بسیاری برای گسترش همکاری‌های ایران و روسیه وجود دارد گفت: ضمانت اصلی در ارتقا روابط، ارتباط شهروندان دو کشور هستند که از طریق گردشگری می‌توان آن را ایجاد نمود تا ضمانتی برای توسعه پایدار روابط اقتصادی باشد.

دیدار اردکانیان و وزیر امور قفقاز شمالی در مسکو

اردکانیان، قفقاز شمالی را منطقه‌ای مناسب برای اجرای برنامه کشت فراسرزمینی و همچنین ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی توسط ایران عنوان کرد.

سرگئی چبوتاریف نیز با برشمردن همکاری با ایران به عنوان یکی از اصول کلیدی سیاست خارجی روسیه، از دو سند راهبردی منعقد شده در اجلاس خزر، به عنوان چارچوب‌هایی مناسب برای توسعه روابط یاد کرد.

چبوتاریف گام‌های غیرسازنده کشور‌های غربی در قبال ایران و روسیه را موجب تحرک بیشتر در راستای گسترش روابط دو جانبه توصیف و افزود که باید حجم فعلی مبادلات تجاری فی مابین که ۱.۷ میلیارد دلار است افزایش یابد.

چبوتاریف افزایش خطوط هوایی بین ایران و قفقاز شمالی و همراهی در تکمیل پروژه کریدور شمال جنوب را از دیگر زمینه‌های مهم همکاری برشمرد.

در این ملاقات توافق شد تا دومین نشست همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی همزمان با پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، فوریه ۲۰۱۹ در ایران برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار