دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

پیگیری پرونده اراضی هفت‌سنگان در دستور کار است/پیگیری توهین صفحه اینستاگرامی اصلاح‌طلبان به اربعین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پیگیری پرونده اراضی هفت سنگان در دستور کار رئیس کل دادگستری استان قزوین قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دیدار اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب اظهار داشت: در حوزه قضایی بر این باور هستیم که اطلاع رسانی و رسالت رسانه، یک موضوع امانتداری بوده که آبرو و حیثیت افراد در این زمینه مهم است؛ گا‌ها در انعکاس برخی اخبار بسیاری مورد اتهام قرار می‌گیرند که باید در این زمینه، بسیار با دقت و توجه بیشتری عمل کرد تا حقوق افراد تضییع نشود.

وی افزود: در دستگاه قضائی، قضاوت‌ها براساس علم غیب نیست و براساس ظاهر بوده و قاضی فردی است از بطن جامعه که قضاوت می‌کند و در برخی موارد اطلاع رسانی انجام می‌شود؛ یکی از وظایف دادستان‌ها احیای حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال است و از رسانه‌ها و مطبوعات انتظار می‌رود یاریگر و همراه دستگاه قضا در این زمینه باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: دستگاه قضا در اطلاع رسانی اصل امانت داری را رعایت کرده و برای جلوگیری از تضییع حقوق و آبروی افراد تا صدور رای قطعی از انتشار اخبار خودداری می‌کند.

قاسمی عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری نشست‌های صمیمی بسیاری از مسائل حل شود و اگر موضوعی اطلاع رسانی می‌شود با دقت بیشتری انجام شود؛ استان قزوین بیش از سایر استان‌ها سیاست زده بوده که این موضوع بر توسعه نیافتن آن تأثیرگذار است و ما سرگرم هم هستیم.

وی با اشاره به موضوع هفت سنگان اضافه کرد: پرونده‌های خاصی که وجود دارد پیگیری می‌کنیم و همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند و ملاک ما قانون است؛ پیگیری پرونده اراضی هفت سنگان در دستور کار رییس کل دادگستری استان قزوین قرار دارد و گزارش‌ها و اسناد مختلفی در این زمینه جمع آوری شده و در فرصت مناسب توسط رییس کل دادگستری استان اطلاع رسانی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد:از نیرو‌های ارزشی بسیج انتظار می‌رود که با ورود به موقع برای رفع شایعات و نقشه‌های دشمنان اقدام کنند چراکه دشمنان به دنبال سوء استفاده از خلا‌های موجود در امر اطلاع رسانی برای ضربه زدن به کشور و نظام هستند.

قاسمی گفت: سیاست زدگی استان قزوین بیش از استان‌های دیگر موجب  توسعه نیافتن این استان شده است.

وی به توهین یک کانال در فضای مجازی به زائران اربعین اضافه کرد: اقداماتی برای برخورد با متولیان این موضوع انجام می‌شود و هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که به مقدسات توهین کند و اگر نقد و نظری نسبت به موضوعی دارد آن را در چهارچوب قانونی و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد مطرح کند و همه در برابر قانون مساوی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد: رسالت ما در دستگاه قضایی، خدمتگذاری به مردم است که باید در این زمینه قدم برداریم.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین نیز در این دیدار تشریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، تشکیل یک تیم رسانه‌ای قوی و هنرمند برای ارایه عملکرد قوه قضاییه ضروری و لازم بوده و بسیج رسانه استان آماده همکاری و تعامل در این زمینه است.

محمد کشاورز گفت: اعضای بسیج رسانه استان قزوین نگاه انقلابی و بسیجی داشته و برای بیان و حل مشکلات، محرومیت‌ها و نقاط ضعف جامعه بدون هیچ چشمداشتی آماده همکاری و همراهی با دستگاه قضا هستند.

گفتنی است در این جلسه، نظرات و صحبت‌هایی در خصوص تعامل دوسویه دادستانی و رسانه‌های استان از سوی فعالان رسانه‌ای استان مطرح و بیان شد.

انتهای پیام/ی

پرونده هفت‌سنگان درحال بررسی است

برچسب ها: دادگستری ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.