رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: فروش اعضا و جوارح شهر برای اداره شهر یا همان شهر فروشی نگران کننده است.

افزایش شهرفروشی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مرتضی الویری ،رئیس شورای عالی استان‌ها شامگاه امشب  در شصت‌ودومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در همدان، افزود: شوراها آماده دریافت و جمع‌آوری پیشنهادات برای مقابله با شهرفروشی است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ارائه یک طرح برای اصلاح ماده ۱۰۰ به مجلس وجود دارد چراکه شهرفروشی بسیار درحال اتفاق است و مبنای ما این است که در صورت هم‌ فکری و کمک مجلس با بازنگری در کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به نحوه تأمین هزینه شهرداری ها برای خدمات شهری تاکید کرد: ۲۰ درصد هزینه‌شهر توسط دولت و ۸۰‌ درصد باقی‌مانده از عوارض کسب می‌شود این درحالیست که این مقدار تامین هزینه کافی نیست و نیازمند کمک بخش خصوصی است اما به‌علت تنگناها بخش خصوصی حاضر به همکاری نیست.

الویری همکاری شوراها با مجلس را راهکاری اساسی برای حل مشکلات مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: لایحه عوارض ایرادات بسیاری دارد که نیازمند توجه و کمک نمایندگان مجلس برای حل آنهاست؛ عدم تقسیم بندی مناسب پرداخت عوارض به بخش‌های شهرداری، تبدیل عوارض به مالیات و انتقال پول‌های دریافتی به خزانه کشوری ازجمله مشکلات عمده این لایحه است.

وی بابیان اینکه مدیریت شهری در دولت مطرح شده اما هنوز به جایی نرسیده است، خاطرنشان کرد: مجلس درحوزه مدیریت شهری وارد شد و پس از انتقال به شورای عالی استان‌ها و برگرداندن آن با دو فوریت، اکنون درحال بررسی است و درصورت اجرا منافع بسیار زیادی در مدیریت شهری دارد.

با رئیس شورای عالی استان‌هابا اشاره به مشکلات تامین مالی برای شوراها ابرازکرد: مامنابع را به شورای استانها می پردازیم اما شورای شهرستان‌ها و بخش‌ها منابعی ندارند.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری و ابطال مصوبات شورای شهر بسیار مهم است که باجلساتی که برگزار شد به نتیجه خوبی رسیدیم؛ اگر شورای شهر ها باموارد ابطال روبرو شده اند می‌توانند به شورای استان‌ها بروند.

الویری گفت: بند۳ ماده ۸۲ قانون تشکیلات و نظارت شوراها در سال ۱۳۷۵ تصویب شده اند اما به درستی انجام نمی‌شود و امیدواریم انجام شوند چراکه درصورت اجرا بسیا ی از مشکلات حل می‌شود.


انتهای پیام/ج

 افزایش شهرفروشی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.