فرمانده مرکزاموزش شهدای نداجا خبرداد:

ناوشکن سهند به زودی به آب‌های بین المللی ملحق می‌شود

فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجا گفت: ناو سهند پیشرفته‌ترین ناو است که با تجهیزات به روز جهان به زودی به آب‌های بین المللی ملحق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ امیر دریادار دوم ستاد مهدی شعبان زاده فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجا پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از شروع جنگ تحمیلی احساس شد نیروی دریایی رژیم بعث برنامه ریزی کرده تا خطوط مواصلاتی کشور را قطع کند که دلاور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سلسله عملیات‌هایی که به مدت یکماه از ۱۰ آبان ۵۹ تا ۷ آذر به طول انجامید در عملیات مروارید نسبت به انهدام رژیم بعث و قطع کامل صادرات نفت اقدام کنند.

امیردریادار دوم ستاد مهدی شعبان زاده افزود: در عملیات پیروزمندانه مروارید ابتدا اسکله‌های نفتی البکروالامیه توسط بمباران و سپس توسط نیرو‌های عملیات ویژه انهدام شد.

وی اظهارداشت: ناوچه پیکان نیز در عملیات‌هایی نسبت به انهدام ناوچه‌های نیروی دریایی دشمن اقدام نمود که در ۷ آذر چنین حماسه‌ای آفریده شد.

فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجا نتیجه اصلی عملیات مروارید را انهدام هسته اصلی نیروی دریایی عراق بیان کرد و گفت: قطع کامل صادرات نفت عراق، خسارت به اسکله‌های البکروالامیه، قطع خطوط مواصلاتی عراق و تامین خطوط مواصلاتی کشورمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این عملیات است که موجب تقویت روحیه آفندی در نیروهایمان در جبهه‌ها شد.

امیردریاداردوم ستاد مهدی شعبان زاده خاطرنشان کرد: در اوایل جنگ استکبار جهانی به صورت غیر مستقیم و در اواخر به صورت مستقیم به منظور قطع صادرات نفتی و قطع واردات وارد عمل شد که ناکام ماند.

وی تصریح کرد: در طول جنگ و تا پایان جنگ ده هزار کشتی نفتکش، تجاری و صیادی توسط تیم‌های عملیاتی و شناور‌های نیروی دریایی اسکورت شد که حدود ۲۰۰ کشتی مورد اصابت قرارگرفت و‌تن‌ها ۲۰ کشتی غرق شد و مابقی به هر نحوی به مقصد رسید.

فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجا بیان کرد: از سال ۸۶ به صورت گذرا و از سال ۸۸ به صورت رسمی ۵۸ ناوگروه نیروی دریایی به شکل ناوشکن، زیر دریایی و ناو‌های لجستیکی در منطقه به وسعت یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر حضور و علاوه بر اشراف اطلاعاتی، نسبت به تامین خطوط مواصلاتی کشتی‌ها نیز اقداماتی انجام دادند.

امیردریاداردوم شعبان زاده با اشاره به درگیری‌های نیروی دریایی اظهارداشت: تا الان ۳۰۰ درگیری داشتیم که خوشبختانه هیچکدوم ربایشی نبوده و با اقتدار با آن‌ها مقابله کردیم.

وی به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۶ برای ساخت ناوشکن اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۶ در بازدید از کارخانجات نداجا فرمودند: ناوشکنی بسازید که موشک حمل و پرتاب و بالگرد را نیز حمل کند.

فرمانده مرکزاموزش شهدای نداجا گفت: در ۳۰ دیماه ۸۸ اولین ناو مجهز ساخته شده و به نیروی دریایی الحاق و به نام جماران به آب انداخته شد.

امیردریاداردوم مهدی شعبان زاده از ساخت ناوشکن سهند خبرداد و افزود: ناو سهند پیشرفته‌ترین ناو است که با تجهیزات به روز جهان به زودی به آب‌های بین المللی ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/ص

الحاق ناوشکن سهند به آب‌های بین المللی

برچسب ها: نیروی دریایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار