70درصد تصادفات حادثه ساز در جادههای برون شهری اتفاق می افتد/10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی در زنجان گفت: 70 درصد تصادفات حادثه ساز در جاده‌های برون شهری و30 درصد تصادفات هم در درون شهرها رخ می دهد.

70درصد تصادفات حادثه ساز در جادههای برون شهری رخ می دهد/10میلیون همیارپلیس در کشور وجودداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی دیشب درنخستین یادمان قربانیان حوادث ترافیکی که با هدف ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و آسیب‌های اجتماعی ناشی برگزار شد افزود: با تدابیرصورت گرفته آمار تصادفات روند کاهشی دارد .

وی با اعلام اینکه سال گذشته16 هزارو 200 نفر از هموطنان قربانی حوادث جاده ای بودند افزود : ازآغازسال تا پایان شهریورماه امسال هم 6هزار و 637 نفر درجاده های برونشهری و 2هزار و 195 نفر درجاده های درون شهری کشورجان باخته اند .

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: این آمار نیمه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و 7 دهم درصد افزایش دارد .

هم اکنون 33 میلیون وسیله نقلیه درکشور وجود دارد که به نسبت آمار قربانیان ،آمار قابل قبولی است .

سرهنگ جهانی با اشاره به اینکه براساس ارزیابیها ، اولین گروه کشته شدگان حوادث رانندگی در شهرها عابران و دومین آن موتورسواران هستند گفت: بیشتر کشته شدگان موتور سواران جوانان که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند. موتور سواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه 10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد افزود:امسال نیز در برنامه تدوین شده قصد داریم دانش آموزان دوره دبیرستان را به عنوان سفیران فرهنگی کاهش ترفایک با همیاران پلیس همراه سازیم.

گفتنی است:در این مراسم از کودکان خانواده های قربانیان حوادث رانندگی قدردانی شد و این افرادبادریافت نشان به عنوان سفیران فرهنگی کاهش ترافیک معرفی شدند.

انتهای پیام/ن

10میلیون همیارپلیس در کشور وجوددارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.