شهرستان نجف آباد پیشتاز در تولید عسل در استان اصفهان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت :امسال شهرستان نجف آباد با تولید 40 درصد از عسل تولید شده در استان ، رتبه اول شهرستان های تولید کننده عسل در استان را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نجف آباد پیشتاز در تولید عسل در استان اصفهانزهرا فیضی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، با اشاره به کاهش میزان تولید عسل در استان نسبت به سال گذشته به علت تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی گفت : امسال حدود 3500 زنبورستان مرتبط با استان به ثبت رسید که از ان تعداد 4000 تن عسل برداشت شد.

وی با بیان اینکه  سال گذشته میزان 4500 تن عسل در استان تولید شده بود ،افزود: میزان تولید عسل ارتباط بسیار نزدیکی به میزان بارنگی دارد ؛روشن است که  هرچه میزان بارندگی کم شود میزان تولیدات طیور و زنبور عسل و همچنین برداشت  محصولات کشاورزی کاهش می یابد.

  به گفته ی وی انواع عسل های تولید شده در استان در اکثر موارد کنار ، چندگیاه و گون است.

فیضی تصریح کرد : امسال استان اصفهان همراه با سراسر کشور  با استفاده از سامانه ی پهنه بندی برای ثبت اطلاعات مربوط به زنبور داران  گام مهمی در جهت بهینه سازی هزینه های مربوط به ثبت و آمار گیری میزان عسل تولید شده در استان برداشت.

 

انتهای پیام /س

وضعیت تولید عسل در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.