معاون بهداشت وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران خبر داد؛

عرضه تست‌های تشخیص ایدز از ۲ ماه آینده

رئیسی گفت: اجازه واردات تست‌های تشخیص به كشور به سختی گرفته شده است و اميدواريم در ٢ ماه آينده توزيع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش روز ایدز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ٢٤ هزار بيمار مبتلا به HIV  شناسايی شدند و تحت پوشش درمانی قرار گرفته‌اند اما معتقد هستيم دو برابر اين رقم مبتلا به ایدز وجود دارد كه بايد به سراغ گروه هدف برويم.

رئيسی ادامه داد: يكی از اقدامات پيشگيری از ابتلا به HIV عرضه تست‌های تشخيص در داروخانه‌هاست كه به همراه تلفن مشاوره و دفترچه راهنما در اختيار مردم قرار می‌گيرد و هر فردی می‌تواند كاملا محرمانه خود به داروخانه مراجعه كند و تست را انجام دهد.

وی بيان كرد: اين تست كه اجازه ورودش به كشور به سختی گرفته شده است، حساسيت زيادی دارد و كار كردن با آن بسيار راحت است كه اميدواريم در ٢ ماه آينده توزيع شود.

معاون وزارت بهداشت گفت: HIV درمان قطعی ندارد اما می‌توان با شانس انتقال را به صفر رساند؛ تمام مطب‌های پزشكی اعم از دولتی و غير دولتی می‌توانند اين تست را انجام دهند كه در طرف ١٠ الی ١٥ دقيقه طول می‌کشد و می‌توانند با تلفن مشاوره تماس  و راهنمايی بگيرند.

رئيسی ادامه داد: اين تست مورد تأييد است و در دنيا هم انجام می‌شود؛ اجازه نمی‌دهيم كيفيت پايين وارد شود چون اگر كيفيت پايين داشته باشد پاسخ كاذب می‌دهد؛ قيمت اين تست بين ٥٠ الی ٦٠ هزار تومان است كه اگر مورد تأييد قرار گيرد، می‌توان تحت پوشش بيمه قرار داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار