فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار اعلام شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از انتشار فراخوان نخستین جشنواره تئاتر استانی ماه کردستان با عنوان وتار خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این فراخوان گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه کردستان با عنوان وتار با هدف تلاش در راستای شناسایی و جذب هنرمندان جوان، جریان سازی در حوزه نمایش در استان بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی، تبادل فکر و اندیشه در میان فعالان تئاتر استان کردستان، معرفی و برجسته سازی چهره‌های برتر تئاتر استان کردستان، فراهم کردن زمینه برای عرضه توانمندی هنرمندان تئاتر کردستان در سطح ملی و بین المللی و تأمین نیاز فرهنگی جامعه مخاطب اسفند ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌گردد.

وی افزود: جشنواره استانی تئاتر ماه کردستان در یک بخش رقابتی برگزار می‌شود و تمامی هنرمندان ساکن در استان و یا مقیم در سایر نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

مرادی در خصوص موضوع جشنواره گفت: موضوع آثار ارسالی به جشنواره آزاد است، اما آثاری که مرتبط با مضامین فرهنگ بومی و محلی، تاریخ و ادبیات و همچنین آیین و رسوم کردستان، خانواده، دفاع مقدس و ایثار و شهادت و همچنین چهل سالگی انقلاب اسلامی باشد در اولویت انتخاب می‌باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص مقررات برگزاری جشنواره ضمن اشاره به در اولویت قرار داشتن متون نمایشی که توسط نویسندگان بومی و استانی نگاشته شده اند، افزود: متونی که در جشنواره‌های پیشین به اجرا درآمده اند توسط همان گروه اجرایی در این جشنواره پذیرش نخواهند شد.

وی افزود: به منظور بهره مندی تمامی علاقه‌مندان هنر‌های نمایشی استان هر گروه پس از پذیرش در بخش مسابقه مؤظف به اجرای عمومی در شهرستان محل اقامت خود با نظارت حوزه هنری استان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه به تمامی گروه‌های راه یافته به بخش نهایی جشنواره کمک هزینه پرداخت خواهد شد، گفت: جشنواره به شکل رقابتی بوده و در رشته‌های مختلف توسط هیئت داوران برگزیده‌هایی معرفی خواهند شد.

مرادی گفت: اثر برتر جشنواره به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی و یک اثر دیگر نیز جهت اجرای عمومی در تهران برگزیده و معرفی می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص نحوه شرکت در جشنواره گفت:
۱-ارسال ۳ نسخه از متن نمایش در محیط word به همراه مجوز نویسنده.
۲-ارسال رزومه کارگردان به صورت کامل همراه با مستندات مورد نیاز.
۳-تکمیل فرم شرکت در جشنواره و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره به آدرس سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی، کد پستی ۶۶۱۷۶۱۵۶۵۱.
۴-ارسال عکس پرسنلی کارگردان و نویسنده متن

وی با اعلام ۱۰ آذرماه به عنوان زمان مهلت ارسال آثار، بیان کرد: ۲۰ دی ماه ۹۷ نتیجه داوری متون ارسال شده اعلام و ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه بازبینی آثار انتخاب شده توسط هیئت بازبین آثار صورت می‌گیرد که نتایج بازبینی صورت گرفته و اعلام گروه‌های نهایی راه یافته به بخش رقابتی جشنواره یکم اسفند خواهد بود و در نهایت ۸ تا ۱۰ اسفند بخش نهایی اجرا‌ها جهت داوری نهایی و معرفی برگزیدگان هر بخش در سنندج برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود:علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.