خیابان "فرهنگ حسینی" تهران بیشتر با نام خیابان "کلیه" معروف است. پیام همه دیوارنویسی‌های ساختمان‌های این خیابان آگهی خرید و فروش کلیه است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  عصر یک جمعه پائیزی، چهار راه ولیعصر را به سمت میدان ولیعصر طی می‌‌کنم، مقصد خیابان فرهنگ حسینی تهران است. خیابانی که به خیابان «کلیه» معروف است. بارها از این کوچه و حاشیه هایش، شنیده‌ام و اکنون راهی آنجا هستم که شنیده‌ها را با چشم خود ببینم.


بیشتربخوانید :خریدو فروش آنلاین بدن!


ابتدای کوچه خبری نیست، وارد کوچه که می‌شوم، با کمال ناباوری تمام در و دیوارمملو از آگهی فروش است. پیام همه دیوارنویسی‌های ساختمان‌های این خیابان یک چیز است، آگهی خرید و فروش کلیه، کبد و حتی قرنیه چشم!! شماره تلفن و گروه خونی فروشنده‌ها هم در آگهی‌ها قید شده است، برخی آگهی ها حتی تاریخ نصب هم دارند. «کلیه فروشی A+ آذر 97...،»، «جوانی 28 ساله ورزشکار گروه خونی O منفی... قیمت به هر قیمتی که بخواهید...».

آگهی‌های فروش اعضای بدن آنقدر زیاد است که برای لحظاتی سرگیجه می‌گیرم، اینجا جان انسان‌ها چوب حراج خورده، و این خیابان به بورس خرید و فروش غیرقانونی اعضای بدن تبدیل ‌شده، و وضعیت آن گویای شرایط زندگی انسان‌هایی است که گویا به آخر خط رسیده‌اند.

سر و ته کوچه چند عابر مشکوک رد می‌شوند، پسر جوانی با اسپری مشکی در حال نوشتن فروش کلیه بر روی دیوار است. چند قدم آن سوتر پسری که به سختی می‌توان سن او را بیشتر از 18 سال تخمین زد کاغذی با این عنوان «فروش کلیه به دلیل فقر مالی با قیمت توافقی» به دیوار می‌چسپاند. برای گپ کوتاهی نزدیک‌اش می‌شوم سرش را برمی‌گرداند و قبل از این‌که خود را معرفی کنم می‌پرسد: خریدار واقعی هستی یا دلال؟؟!!! کلیه هم مگر می تواند دلال داشته باشد؟! ولی داشت، از آن دلال هایی که چندین گروه خونی را در جیب راست و چپشان داشتند. دلال‌های که جان می‌خرند و با قیمت بالاتر به بیمار مستاصل دیگری می‌فروشند.

«امیر» دو ماه است که به کلیه‌اش به خاطر فقر مالی چوب حراج زده است. 50 میلیون بیشتر نمی‌خواهد. می‌گوید: دیگر طاقت غرغر صاحبخانه را ندارد. خود و برادرش تصمیم گرفته‌اند هر کدام یک کلیه ‌‌خودرا بفروشند و با کمک پول وام، خانه‌ای کوچک بخرند تا مادرشان را از رنج خانه به دوشی برهانند. امیر از بازار مکاره کلیه برایمان می‌گوید از این که چندین نوبت در دام این دلال‌ها افتاده‌ و نزدیک بوده است که به کلیه‌اش چوب حراج بزنند، اما به کمک دوستی که خود سابقه فروش کلیه داشته، دور دلال‌ها را خط کشیده، و اکنون دنبال فروشنده واقعی و بدون واسطه است.

تماس با بسیاری شماره تلفن‌هایی که به عنوان فروشنده کلیه بر روی دیوار خیابان فرهنگ حسینی جا خوش‌ کرده‌اند، حاکی از آن است که دلیل اصلی و عمده این افراد برای فروش کلیه مشکلات و نیاز مالی است. گروهی از آن‌ها علت تمایل به فروش کلیه خود را تامین پول برای بیماری عزیزانشان ذکر کردند. برخی ورشکستگی و بدهکاری یا حتی راه اندازی کسب و کار را دلیل چوب حراج بر پاره‌ای از وجود خود عنوان کردند.

آخر کوچه آگهی با این مضمون« فروش کلیه گروه‌های خونی O، B،O منفی، O مثبت، ABو.... » نظرم را جلب کرد. بدون تردید باید این دلال باشد که تمام گروه خونی‌ها را در آستین دارد. با شماره همراه قید شده بر روی آگهی تماس می‌گیرم. مردی خسته از پشت گوشی با بی‌حوصله‌گی کامل جواب می‌دهد. وقتی از خرید کلیه حرف می‌زنم، سینه‌اش را صاف می‌کند و با صدای رساتر می‌گوید: «قیمت‌ها متفاوت است. سن فروشنده کلیه، سلامت جسمانی‌اش حتی گروه خونی بر قیمت‌ فروش تاثیر دارد. قیمت کلیه را می‌پرسم تقریبا دو برابر فروشنده واقعی قیمت می‌دهد».

تماس با شماره تلفن‌هایی که کلیه خود را برای فروش آگهی کرده‌اند حاکی از آن است که در این بازار اعضای بدن اعم از کلیه، کبد و... نرخ مشخصی ندارد، افراد آگهی کننده به تناسب میزان نیاز مالی خود قیمت‌های متفاوتی از 15 تا 80 میلیون تومان را عنوان می‌کنند.
این که چرا خیابان فرهنگ حسینی به پاتوق خرید و فروش اعضای بدن از جمله کلیه تبدیل شده است. داستان دیگری است. ساختمان مرکزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در وسط این خیابان واقع است، از همین رو برخی افراد برای جبران احتیاجات مالی، آگهی فروش پاره ای از وجود خود را به دیوار آن چسبانده اند. و برخی دیگر برای رهایی از درد بیماری رهسپار آن می‌شوند.. بی تردید به همین دلیل است که در سرتاسر این خیابان و خیابان‌های منتهی به آن، دیوار ساختمان‌ها پر است از دیوارنویسی‌های حاوی آگهی فروش کلیه.

فروش اعضای بدن در ایران از آن مقوله‌هایی است که همواره مخالفان و موافقان زیادی داشته است و هر کدام از آنان دلایل محکه پسندی را برای موافقت یا مخالفت خود در آستین دارند. قوانین ایران در رابطه با خرید و فروش اعضای بدن افراد زنده هیچ موضعی نگرفته است اما بسیاری از مراجع تقلید موضوع فروش کلیه را خلاف دستورات دینی نمی‌دانند.

خیابان«فرهنگ حسینی» یا خیابان «کلیه»؟ /  اینجا جـان می‌فروشند!

برخی معتقدند اگر اهدای عضو با هدف کاستن رنج بیماری از فردی باشد کاری پسندیده و قابل تقدیری است. اما انگیزه‌های مادی و فقر که یک نفر را در شرایطی قرار ‌دهد که بر جانش چوب حراج بزند ، استثماری نوین می‌دانند.

البته خرید و فروش اعضای بدن برای پیوند، مخصوص ایران نیست. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی این بازار در سایر کشور‌های آسیایی بسیار پر رونق است. در ایران بنا به گفته ناصر سیم فروش، رئیس قطب اورولوژی هر سال ۲هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه انجام می شود و ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در زمینه پیوند کلیه بسیار جلوتر است.

دکتر عین‌اللهی نفرولوژیست از موافقان پیوند اعضا است. وی به همدلی گفت :« آن بحث که قشر ضعیف جامعه را در زمینه اهدای کلیه استثمار شونده می دانند اشتباه است فرض کنیم پیوند نصف شودچه کسانی زودتر می‌توانند پیوند بزنند. مشخصا قشر متمول جامعه.

ما باید بباییم نواقص خود را برطرف کنیم مثلا این آگهی های فروش کلیه که در و دیوار است منع قانونی دارد نباید بگذارند اینها نواقص هستند، نه اصل‌موضوع عمل ارزشمند نجات جان یک انسان است. به جای حل مساله صورت مساله را پاک نکنیم.

نباید فروش را اینقدر بزرگ وتیتر کنیم مگر این مبلغی که رد و بدل می شود واقعا قیمت کلیه است بخشی از این کار روحیه ایثارگری است. می شود رابطه دهنده و گیرنده را کم کنند یک صندوق درست کنند و اصلا دهنده و گیرنده همدیگر را نبینند. باید کار بشود. این موضوع از نظر شرعی و اعتقادی و انسان دوستانه اشکال ندارد. درست است به‌خاطر نواقص خیلی ضعیفی بیایم این صورت مساله را پاک کنیم.

تخلف در همه بخش صورت می گیرد. در این بخش هم همینطور . تخلف ، تخلف است و باید با آن برخورد شود بهترین قانون را هم تصویب کنی باز هم عده ای هستند سرپیچی کنند و این به معنای این نیست که به‌خاطر تخلف عده ای ساختار شکن اصل موضوع را کان لم یکن تلقی کنیم.

من به عنوان نفرولوژیست منافع مادی من در دیالیز است اما طرفدار پیوند کلیه هستم. و اکثر مریض های من نیز پیوندی هستند . در دیالیز برای پزشک منافع مالی بالاتر است در قبال کار کمتر نسبت به پیوند کلیه. زمانی که یک بیمار پیوندی دچار مشکل می شود استرس زحمت و کارش برای یک پزشک خیلی بیشتر است تا دیالیز.دیالیز برای پزشک ساده تر با منافع مالی بالاتری است . اما دیالیز به نفع بیمار کلیوی نیست. مدل ایرانی پیوند کلیه جزو مباهات و افتخارات ماست نباید به‌خاطر نواقص جزیی آن را زیر سوال ببریم و یا تعطیل کنیم. ما بهترین جراح ها را در سطح دنیا داریم در یک همایشی در خارج از کشور وقتی من آمار پیوند های کشورمان را به یک پرفسور کانادایی که یکی از نفرولوژیست های قدر دنیا بود گفتم، برگشت گفت اگر من مشکل کلیه پیدا کردم برای جراحی به ایران می آیم. چون‌ تو‌کانادا ما همچین جراحی با این تجربه نداریم. این افتخار ملی است و ما باید این را هایلایت و بزرگ کنیم.

درکنگره کشورهای خارجی خودم شاهد بودم فرد برای اینکه انگیزه اهدای مرگ مغزی را بالا ببرد تامین بخشی از هزینه های صاحب مرگ مغزی مثلا پول بیمارستان یا پول بخشی از مراسم تدفین و حتی پول کلیه متوفی را بدهند که اهدای عضو انجام بگیرد. یعنی انگیزه های مادی ایجاد می کنند. در صورتی که‌در ایران به‌خاطر روحیه ایثارگری‌ همه افتخار می کنند که فرزند یا پدر و مادرشان اهدای عضو کرده وبه چند نفر زندگی بخشیده و این یک ارزش است. در فرهنگ ما چقدرروحیه ایثار بالاست در صورتی که آنجا اینطور نیست و انگیزه های مادی ایجاد می کنند

اشخاصی به ما مراجعه‌ می کنند که کوچکترین نیاز مالی ندارند و کلیه اش را اهدا می‌کنند‌یکی از بیمارهای خودم پسر متمول از خانواده بسیار متمول بدون هیچ چشمداشت مالی آمد کلیه اش را اهدا کرد از لحاظ عقلی هم‌سالم بود انگیزه اش را کمک به همنوع بیان کرد. باید واقعیت ها را درباره اهدای کلیه و پیوند به مردم بگوییم تا جلوی نشر شایعات گرفته شود. فرهنگسازی برای اهدای کلیه در کنار راه اندازی پوشش های بیمه ای و حمایتی، می تواند جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد و از طرفی، دغدغه های اهداکنندگان و بیماران را رفع کند».

منبع: روزنامه همدلی

انتهای پیام/

خیابان کلیه تهران کجاست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
یا خدا
United States of America
شمس
۱۳:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
A+به علت مشکل مالی کاملا سالم ۴۰ سالم
United States of America
شمس
۱۳:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد نعمانی
۲۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام ۳۴ سالمه به علت مشکل مالی کلیه خود را میفروشم کلیم کاملا سالمه گروه خونی A+ فوری‌ فروشی قیمت توافقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام ۳۴ سالمه به علت مشکل مالی کلیه خود را میفروشم کلیم کاملا سالمه گروه خونی A+ فوری‌ فروشی قیمت توافقی
Germany
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
سلام کلیه خودم میفروشم A+
Iran (Islamic Republic of)
رادین
۲۲:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
سلام کلیه ام میفروشم به دلیل بدهی رهن اجاره خانه با گروه خونی oمثبت
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
آگهی‌های فروش اعضای بدن آنقدر زیاد است که برای لحظاتی سرگیجه می‌گیرم، اینجا جان انسان‌ها چوب حراج خورده، و این خیابان به بورس خرید و فروش غیرقانونی اعضای بدن تبدیل ‌شده، و وضعیت آن گویای شرایط زندگی انسان‌هایی است که گویا به آخر خط رسیده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام ،کلیه فروشی گروه خونیAB+
۲۷ساله سالم دلیل نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام ،کلیه فروشی گروه خونیAB+
۲۷ساله سالم دلیل نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام دوستان بخاطر بدهکاری می‌خوام کلیه بفروشم بخدا قسم 4تادختر دارم مجبورم دیگه شرمنده شون شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا هادق
۲۱:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
فروشنده کلیه و یک چهارم کبد ۵۰ سالمه گروه خونی B-
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
فروش کبد گروه خونی oمثبت ۲۳سالمه
Korea (the Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام ۴۴ ساله از تهران سالم هستم همه اعضای خود را میفروشم
با قیمت بالا
Iran (Islamic Republic of)
javad
۲۱:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام جوادم متولد ۱۳۶۶ کلیه ام را میفروشم با گروه خونی B+ بخاطر مشکل مالی شدیدا فوری
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام کلیه فروشی دارم گروه خونی o+ کاملا سالم فروش به دلیل عمل تومار پسرم لطفا خریدار بیاد خیلی لازم دارم ماه آینده باید پسرمو عمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
فروش کلیه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
26 سالمه،،جنسیت مذکر،،کلیه گروه خونی B+
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
سلام رسول هستم از مازندران بدلیل مشکل مالی یکی از کلیهام رو میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سلام خوبین حسین هستم با گروه خونی B+یه کلیه مو میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
09336410592
۱۴:۳۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
سلام مجتبی ام با گروه خونی O+یکی از کلیه ام رو به قیمت 350میلیون می فروشم خریدار واقعی پیامک بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
فروش کلیه اب مثبت
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
فروش کلیه AB+
27 سالمه
فروش فوری
قیمت توافقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۱
۴۲ سالمه کلیه فروشی A+
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کلیه فروشیo+
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
زنی 41ساله هستم هیچ بیماری ندارم آبروم درخطره خیلی فوری میخوام کلیم بفروشم حتی قلب خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۲۳:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
كليه فروشي A+
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
کلیه رو میفروشم 32ساله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فروشنده کلیه با گروه خونی آ مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام 33سالمه کلیه میفروشم احتیاج دارم ب پولش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من 18سالمه یکی از کلیه هامو میخوام بفروشم O+
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
کلیه فروشی A+ ۳۲ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کلیه با گروه خونی B+ به فروش میرسه ۲۸ سالمه ساکن شهریار قیمت بالای ۲۰۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فروخته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کلیه سالم باگروه خونی B+میفروشم قیمت 500میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
به یک کلیه با گروه خونیB+میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خریدار کلیه A مثبت هستم فوری با قیمت خوب
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام شماکلیه پیداکردید یاخیر وچند قیمت گرفتید لطفاپاسخ دهید دارم تحقیق میکنم و اگر کارتون گیربود کمک میکنم
Iran (Islamic Republic of)
م.ج.ق
۱۷:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
من حاضرم بفروشم اگه قیمت خوبی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
م.ج.ق
۱۷:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام کلیه پیدا کردید اگه نکردید بنده در خدمتم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل شکری مقدم
۰۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
من هستم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
سلام من دارم چقدر میخری من زیر ۷۰ تومن نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا راد
۱۹:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
کلیه فروشی سالم فوری فوری ب دلیل نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
نادررضاپور
۲۳:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
کلیه فروش به علت نیاز مالی گروه خونی A+ خیلی عجله دارم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۱۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
کبد فروشی گروه خونی آ مثبت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
مهدی هستم سن 28ب خاطره نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۱۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
مهدی هستم .فروش کلیه
Iran (Islamic Republic of)
کامران 09۱۸۴۵۴۲۷۷۵
۱۷:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
۲۲ سالمه ساکن تهرانم گروه خونیم o+
لطفا اگ کسی کلیه خاست فورا اس ام اس بده
Iran (Islamic Republic of)
علی هوشمند
۱۹:۳۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
با سلام
جوانی هستم 37 ساله با گروه خونی o- کاملا سالم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
کلیه فروشی بی مثبت سالم ۳۵ ساله
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.کلیه امو میفروشم 28 سالمه ساکن کرج سالم سالم قیمت 500 میلیون گروه خونیA+
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۷:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام کلیه میفروشم گروه خونیم B-از تهران قیمت توافقی21سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان من میخام کلیه ام رو بفروشم ولی نمیدونم کجا باید برم و چیکار کنم.لطفا راهنمایی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سلام من نسرین پارسا هستم میخوام کلیه امو بفروشم ۵۰ ملیون میفروشم خیلی نیاز به کمک مالی دارم
Iran (Islamic Republic of)
من محمد35ساله کروه خونی ب منفی کلیه وکبدمیفروشم
۲۳:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
مشکلات مالی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام ۳۲ سالمه کلیه امو میفروشم ب قیمت ۵۰ تومان و یا هر قیمتی ک مشخص کنین نیاز شدید مالی دارم
Iran (Islamic Republic of)
a.e
۲۲:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کلیه کبد و مغز استخوان برای فروش کاملا سالم گروه خونی O+ خریدار واقعی پیام بدهد تا پاسخگو باشم
Iran (Islamic Republic of)
امید شاکری
۲۱:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
فروش کلیه
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۱۷:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
فروش کلیه ab+
Iran (Islamic Republic of)
fardin
۱۹:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام کلیه خودمو میخوام بفروشم و گروه خونی AB+ سالم بدون مصرف دخانیات و الکل و غیره سن ۴۱ ساله قیمت ۶۰۰ میلیون تومان مقطوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام فروشنده همه خودهستم باگروه خونی o +سالم بدون عمل قیمت 300000000 تومان فوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام کلیه فروشی گروه خونی A+
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۲۲:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام من مستاجر هستم و صحاب خونه میخواد بیرونم کنه شغلی ندارم خانمم بارداره میخوام کلیه بفروشم بخدا واقعی هستم هرکسی خواست تماس بگیره بهام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام یک کلیه oمثبت به فروش میرسد بخاطر مشغل کاری
United States of America
مخدی
۲۱:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
کلیه فروشی a+ ویا قسمتی از کبد، به علت ورشکستگی و نیاز شدید مالی حاضر به فروش هستم اگه کسی هست یا کسیو می‌شناسید معرفی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سوگل داودی
۱۹:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام فروش کلیه a+سی هفت ساله هستم فوری
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۷:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
فروش کلیهB+چهل ویک ساله هستم فوری فوری
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
29ساله کلیه میفروشم نیاز به مالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کلیه خودم میفروشم بخاطری نیاز مالی شرایط بد قیمت 300ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
فروش کلیه گروه Aمثبت قیمت 120 میلیوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۳ دی ۱۳۹۹
کلیه منفیo دارم 30 سالمه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
کلیهA+سالم فوری میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
Hasani
۲۰:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
کلیه o- کاملا سالم ، ورزشکار ، بدون مصرف الکل و دخانیات ، سن ۲۳ ، قیمت ۵۰۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
Akram
۱۹:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
کلیه سالم ۱۶۰ ملیون oمثبت فروش به دلیل نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
پیام مرادی
۲۱:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
فروشنده واقعی کلیه هستم باگرروه خونی AB+سی ساله
Iran (Islamic Republic of)
بهروز عظیمی
۲۰:۰۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
قصذ فروش کلیه ام را ذارم -AB ;کاملا سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام.کلیه موجوده.فعلا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
صلاح الدین
۱۸:۱۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام من میخوام یک کلیه بفروشم AB+قیمت ۴۰۰ به نیاز مالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
خیلی فوری پول لازمم O- سالم بدون سابقه بیماری سیگاری نیستم ورزشکارم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین الهیاری
۲۱:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به دلیل‌ نیاز مالی AB+۳۲ ساله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
فروشنده ی کلیه هستم با گروه خونی Ab قیمت توافقی
Iran (Islamic Republic of)
طهورا
۲۳:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کلیه ام میخوام بفروشم به قیمتت ۵۰۰ میلیون o+هستت
Iran (Islamic Republic of)
سوسن
۲۲:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
خانمی۳۷ساله بدون هیچ مشکلی،،،با گروه خونیo+ کلیه خود را میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام جوانی ۳۵ساله هستم شدیدت نیاز مالی دارم به کمترین قیمت فقط فوری کلیه می فروشم خیلی فوری ممنونم فقط بااین شما تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من دختر۲۱ساله فروش کلیه فروشی سالم دارم نیازمالی دارم وفوری
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر
۱۹:۴۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۳۰ساله هستم.گروه خونی o+.برایه اینکه بتونم دوتا دخترمو بیارم پیش خودم مجبورم بفروشم.
Iran (Islamic Republic of)
giri
۲۱:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
AB+
فروشی
کبد هم کسی بخواد میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
سعید هاشمیان پور
۲۲:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کلیه فروشی دارم فوری . به علت نیاز مالی و بدهی .
کلیه سالم . گروه خونی B+
140 میلیون نیاز مالی دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من فروشنده کلیه هستم 29ساله مرد گروه خونی+0سالم سالم قیمت فروش توافقی فوری
Iran (Islamic Republic of)
اقا
۱۳:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا به همه مریضان شفا بده آمین یا رب آلمین
Japan
رضا 35سالمه
۱۸:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
فروش کلیه بی منفی ازمایشات کامل گرفتم رضایتنامه هم دارم قیمت توافقی زیر نظر انجمن کرج 35سالمه متاهل اماده عمل
Germany
پدرام
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
کلیمو میفروشم سالم سالم ورزشکار هستم اهل دود و دم نیستم

AB+ توافقی به کمترین قیمت 20سالمه نیاز مالی دارم
Korea (the Republic of)
احمد
۱۴:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۸
کلیه سالم o+ فروشی.۳۰ سالمه.ب دلیل مشکل مالی.نیاز شدید ب پول دارم.۲۰۰ میلیون تومن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۱۳ ۰۶ دی ۱۳۹۸
سلام.۳۰ سالمه.کلیه سالم با گروه خونی o+ میفروشم.ب پول نیاز دارم. ۲۰۰ میلیون.نیاز دارم ب پولش.
United States of America
حمدالله خاکپور
۰۸:۳۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
به دلیل مشگلات مالی کارگر ساختمان هستم گروه خونی oمنفی نیاز ضروری به پولش دارم
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۲۰:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
۲۵ساله سالم سالم
گروه خونیo+
فروش فوری،
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی
۲۲:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
کلیه فروشی
گروه خوبیbمثبت
سی و پنج ساله بدون هیچ مریضی
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم
۱۹:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
فروش کلیه ۴۳ ساله خانم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام ۲۲سالمه
فروشنده کلیه
گروه خونی o+
سالم و بدون عمل
قیمت۱۵۰میلیون