تصویر قابل تامل از کاسبی خدا ترس در حال وزن کردن کالا +تصویر

تصویر مغازه داری که برای ضایع نشدن حق مشتری وزن پاکت خالی را نیز محاسبه می‌کند، در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در قرآن مجید بارها مسئله مبارزه با کم‌فروشی و تقلب در وزن و پیمانه مورد اشاره قرار گرفته است. یکی از مظاهر تضییع حق النّاس کم فروشی است که می توان گفت در همه زمان ها و در همه اصناف و شغل ها به نحوی وجود دارد. در زمان پیامبر (ص) نیز کم فروشی رواج داشت، قرآن می فرماید:

«وَیلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ الَّذِینَ إِذَا اکتالُوا عَلَی النَّاسِ یسْتَوْفُونَ وَ إِذا کالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یخْسِرُونَ أَلا یظُنُّ أُولئِک أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ»

وای بر کم فروشان، آنهایی که وقتی برای خود کیل می کنند حق خود را به طور کامل می گیرند امّا هنگامی که می خواهند برای دیگران کیل یا وزن کنند کم می گذارند آیا آن ها باور ندارند که برانگیخته می شوند».

امروز تصویر مغازه داری در فضای مجازی منتشر شده است که توجه تعدادی از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. پیرمرد چای فروش بازار صفی تبریز که در حال وزن کردن چای است، چای را در یک طرف کفه ترازو داخل پاکت کاغذی ریخته و در کفه دیگر وزنه را بهمراه پاکت خالی قرار داده است تا وزن پاکت در کفه  وزنه محاسبه شود و خریدار مبلغی بابت وزن پاکت این کالا پرداخت نکند. این مرد در پاسخ به اینکه چرا  پاکت در کفه دیگر ترازو قرار داده است بیان کرده: من چای کیلوئی می فروشم نه پاکت پس به ازای وزن پاکت باید چای بدهم!

این تصویر درحالی مورد توجه قرار گرفته است که  در چند ماه اخیر همراه با تحولات ارزی و بالا و پایین شدن قیمت‌ها  بارها خبرهایی مبنی بر کم فروشی برخی از اصناف در رسانه‌ها منعکس شده است .

تصویر قابل تامل از کاسبی خدا ترس در حال وزن کردن کالا +تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حمید
۰۵:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
خیلی مردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
دمش گرم