مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

خواندن و نوشتن مطالبه فعلی مردم از آموزش و پرورش نیست

فولادوند گفت: امروز مطالبه مردم از آموزش و پرورش یاد دادن خواندن و نوشتن نیست، بلکه برخورداری مدارس از آموزش باکیفیت است.

آموزش و پرورش سرمایه  نسل امروز و فرداستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش، اظهار کرد: از اعتماد آقای بطحایی تشکر می‌کنم و امیدوارم با همت همکارانم، پاسخی شایسته‌ به این اعتماد بدهم.

وی ادامه داد: امروزه آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زمینه‌ساز توانایی در نسل حاضر و آینده است، آموزش و پرورش می‌تواند با تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار تخصصی، پیگیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و وحدت سیاسی، اجتماعی و ارتقای مدیریت مؤثر داخلی و رشد و توسعه پایدار باشد.

فولادوند اظهار کرد: به تربیت نیروی آگاه و متخصص، نیاز داریم به همین دلیل توجه به آموزش و پرورش به تعبیر رهبر معظم انقلاب وظیفه کل جامعه و دستگاه‌ها است چراکه ایشان به صراحت هر نوع هزینه کردن در این نهاد را سرمایه‌گذاری و رسیدن به آموزش و پرورش آینده‌ساز می‌دانند.

فولادوند عنوان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان قلب آموزش و پرورش ایران علاوه‌ بر همکاری بین اعضای اصلی خود یعنی خانه و مدرسه، نیازمند همراهی و همدلی بخش‌های مختلف نظام است. امروز مطالبه مردم از آموزش و پرورش یاد دادن خواندن و نوشتن نیست و مطالبه آنها برخورداری مدارس از آموزش باکیفیت است.

وی عنوان کرد: در این فضای مطالبه‌گرانه و تنوع سلایق، محدودیت منابع انسانی، محدود بودن مشارکت مردم در تأمین هزینه‌های آموزش و پرورش و اتکا بیش از حد به منابع دولتی، آموزش و پرورش تهران، نیازمند حرکت بر مدار قانون و پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی و برنامه محوری است.

فولادوند افزود: باور دارم قطار آموزش و پرورش شهر تهران بر ریل برنامه‌های کارشناسی تنظیم شده است و به همکارانم اطمینان خاطر می‌دهم که با دقت و حساسیت و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر به مجلس این قطار به حرکت خود ادامه دهد و با بررسی وضع موجود و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، برنامه‌های اصلاحی و مکمل را اجرا کنیم.

آموزش و پرورش سرمایه نسل امروز و فردا

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش سرمایه نسل امروز و فردای ماست و در آموزش و پرورش کیفی سهم مردم در اداره امور مدارس و تولید و اجرای برنامه‌های آموزشی بالا می‌رود. آموزش و پرورش تهران باید متعلق به مردم، دانش آموزان و معلمان باشد و وظیفه معلمان، رسانه‌ها و فعالان صنفی است که کمک کنند تا مسئله تعلیم و تربیت و فرهنگ به دور از سیاست‌ و بده و بستان‌های سیاسی باشد تا بر اساس قانون به طراحی برنامه‌های خلاقانه در تراز شهر تهران بپردازد.

فولادوند ادامه داد: امیدوارم آن رفتن و این آمدن منشاء خیر و خدمت به مردم و تربیت نسل در تراز جمهوری اسلامی باشد.

فعالیت موسسات علمی آزاد در مدارس ابتدایی خط قرمز ماست

در ادامه فولادوند درجمع خبرنگاران درباره برنامه های این اداره کل اظهار کرد: برنامه هایی که آقای باقری دنبال می‌کردند توسط صاحب نظران تدوین شده بود و با توجه به اینکه آموزش و پرورش مانند قطار در حال حرکت است، همان برنامه های قبلی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار شد تغییراتی انجام شود از سال آینده آن را دنبال خواهیم کرد و کارها اصلاح می‌شود.

فولادوند درباره فعالیت موسسات آموزشی در مدارس ابتدایی با تاکید بر اینکه فعالیت این موسسات خط قرمز ماست، گفت: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد سیاست کلان آموزش و پرورش در مواجهه با مباحث ترسیم شده با سیاست وزیر زیر سوال قرار بگیرد و به شدت با مدیرانی که باعث توسعه این موسسات شوند، مقابله می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: این کلاس های موسسات علمی آزاد به ضرر خلاقیت و تفکر دانش آموزان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار