رئیس سازمان بهزیستی کشور ؛

کاهش ۱۵ درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور از کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی به خصوص شیشه و روان گردان در کشور خبر داد.

کاهش  ۱۵ درصدی  مصرف مواد مخدر صنعتی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر در ملکان گفت:ماده مخدر شیشه در سه سال گذشته ۲۶ درصد مواد مصرفی در بین معتادان را شامل می‌شد که خوشبختانه این مقدار به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: آگاه سازی و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر و هوشیاری دادن به خانواده‌ها از مهمترین محور‌های مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:: مصرف مواد مخدر در زنان متاسفانه سیر صعودی دارد به طوری که ۴ درصد معتادان در سال‌های ۹۰ و ۹۱ زن بودند که این رقم امروز به به ۱۰ درصد رسیده است.

خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیزدر این همایش آمار معتادان را در کشور نگران کننده دانست و افزود: بیش از ۵ میلیون نفر در کشور گرفتار مواد مخدر هستند و ۵ تا ۷ میلیون نفر نیز یک بار مواد مخدر کرده اند.

وی گفت: همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و مردمی باید بسیج شوند و مبارزه بی امان با این بالای خانمان سوز را در الویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد طلاق، ۳۷ درصد قتل‌ها، ۴۰ درصد سرقت‌ها و ۲۳ درصد خشونت‌ها به علت مصرف مواد مخدر و اعتیاد است.

خدادادی خاطرنشان کرد: دست رسانی آسان به مواد مخدر، مسدود نشدن مرز‌های شرقی، پرداخت کم رسانه‌ها به معضل اعتیاد و همچین بیکاری از دلایل عمده افزایش اعتیاد در کشور است.

باقر خانی فرماندار ملکان نیز هدف از برگزاری این همایش را استفاده از تمامی گروه‌های مردم برای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت:اجتماعی شده مبارزه با مواد مخدر از اهداف عمده این همایش است.

وی  افزود:به دبیرخانه این همایش ۱۰۰ مقاله ارسال شده بود که از میان آن‌ها ۵ مقاله انتخاب و در همایش قرائت شد.

وی گفت: در این همایش بیش از ۲ هزار نفر از گروه‌های آسیب پذیر، خانوده‌ها، گروه‌های مردم نهاد وتشکل‌های غیر دولتی مرتبط با مبارزه با موادمخدر حضور داشتند.

 

انتهای پیام/ش

آمار معتادان در کشور نگران کننده است

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.