آتش بس در جنگ تجاری بین آمریکا و چین مشکلات آن‌ها را حل و فصل نمی‌کند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد بنابر نظر تحلیل گران، آتش بس تجاری بین آمریکا و چین مشکلات عمیق این دو رقیب اقتصادی را حل و فصل نمی‌کند.

آتش بس در جنگ تجاری بین آمریکا و چین مشکلات آن‌ها را حل و فصل نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر نظر تحلیل گران، آتش بس تجاری بین آمریکا و چین مشکلات عمیق این دو رقیب اقتصادی را حل و فصل نمی‌کند.

پس از توافقنامه‌ای که در پایان نشست گروه ۲۰ در بوئیس آیرس آرژانتین بدست آمد کاخ سفید اعلام کرد افزایش تعرفه‌های گمرکی در خصوص محصولات وارداتی چین به آمریکا را به مدت ۹۰ روز به تعویق خواهد انداخت. به موازات آن، چین متعهد شد وارداتش از آمریکا را از افزایش دهد.

سایه افزایش تعرفه‌های گمرکی بین چین و آمریکا از فصل بهار تا کنون، بر رشد جهانی اقتصاد سایه انداخته است.

بنابر اعلام صندوق بین المللی پول، چنانچه تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین افزایش پیدا کند، در کوتاه مدت، تولید ناخالص داخلی جهانی احتمالا ۰.۷۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

ترامپ با افزایش تعرفه‌های گمرکی روی میلیارد‌ها دلار محصولی که از چین وارد آمریکا شد، دشمنی با این کشور را آغاز کرد و آن کشور را به اقدامات ناعادلانه متهم کرد. چین به نوبه خود با اعمال تعرفه‌های گمرکی بر برخی محصولاتی که از آمریکا وارد کشورش می‌شد به این اقدام واشنگتن پاسخ داد.

این در حالی است که پس از ماه‌ها زور آزمایی بین دو قدرت تجاری، دونالد ترامپ با فوق العاده خواندن توافقی که در بوئنس آیرس صورت گرفت، از آن استقبال کرد و گفت این اقدام برای کشاورزان آمریکایی تاثیر مثبت باورنکردی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر کارشناسان درباره آتش بس تجاری چین و آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار