زندگی‌نامه شهید ابراهیم محبوبی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید ابراهیم محبوبی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید ابراهیم محبوبی  یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

ابراهیم محبوبی، فرزند قادر در تاریخ ۱/۷/۱۳۵۱ در روستای تازه قلعه منگور از توابع شهرستان پیرانشهر در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.
عدم امکانات تحصیلی موجب شد از نعمت تحصیل محروم بماند. به ناچار جهت گذران زندگی به همراه پدرش مشغول کار شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و به عنوان بسیج در سپاه پاسداران پیرانشهر به خدمت مشغول گردید. در سال ۱۳۶۸ ازدواج نمود که ثمره‌ی آن پنج دختر بوده است.
وی در بسیاری از عملیات‌های منطقه شرکت نمود و برای مبارزه با ضد انقلاب تلاش‌های بسیاری نمود. ایشان ۲۵ سال در خدمت سپاه و نظام بود. در یک عملیات بر اثر اصابت ترکش به ناحیه‌ی سینه‌اش مجروح و جانباز شد. بار دیگر حدود دو سال بعد در عملیاتی دیگر از ناحیه‌ی دست زخمی و مجروح شد. هر دو بار در بیمارستان بستری شد؛ یک بار در سلماس و یک ماه هم در خانه استراحت کرد.
ابراهیم محبوبی، در تاریخ ۹/۳/۱۳۸۹ طی درگیری با گروهک‌های پژاک در عملیات حاج ابراهیم، در اثر منفجر شدن تله‌ی انفجاری خمپاره‌ی دشمن در نوار صفر مرزی، در اثر اصابت ترکش با گردن و پیشانی‌اش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید ابراهیم محبوبی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار