۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

شناسایی ۳۲ هزار معلول در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی معلولان از شناسایی ۳۲ هزار معلول در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹ هزار نفر با معلولیت شدید، مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

وی افزود: بنابراین دو و ۹ دهم درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دچار معلولیت می باشد. 

میرزایی اضافه کرد: هم اکنون ۷۰۰ مرکز و مؤسسه خیریه و نگهداری معلولان در این استان فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۸۰ کودک بی سرپرست و یتیم نیز در مراکز نگهداری کودکان زیرپوشش بهزیستی استان هستند و تعداد زیادی کودک با واگذاری به خانواده ها، مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، به فعالیت ۹۰ مرکز مشاوره خانوادگی و اجتماعی و ۱۹ مرکز بازتوانی معتادان و حمایت از ۳ هزار و ۳۰۰ زن بی سرپرست در استان اشاره کرد و افزود: حمایت تحصیلی، اشتغال و مسکن در راستای خودکفایی و توانمندسازی معلولان و جامعه هدف از مهم‌ترین اقدامات اجرایی این اداره کل است.

میرزایی، برگزاری طرح‌های غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیک و آموزش‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین برنامه در حوزه پیشگیری اعلام کرد و گفت: ۹۸ درصد جامعه هدف استان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی و بینایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشور را در حوزه احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر کسب کرده است.

میرزایی، از تکمیل پرونده ۸۰ درصد جامعه هدف چند معلولیتی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن و کمک‌های بلاعوض بهزیستی و دریافت انشعابات رایگان در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن، شرکت‌های خدمات رسان و مجمع خیرین مسکن ساز، تا سال آینده مشکل مسکن خانواده‌های دارای چند معلول در مناطق روستایی استان رفع می‌شود.

۳ دسامبر برابر با ۱۳ آذر به عنوان «روز جهانی معلولان» و ۱۲ تا ۱۹ آذرماه به عنوان «هفته ملی معلولان» با شعار «توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

معلولیت در دو و ۹ دهم درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار