آغاز تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی هم اکنون در شورای اداری استانداری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم اکنون در بیرجند در حال برگزاری است.

مروج الشریعه استاندار پیشین خراسان جنوبی در این مراسم گفت:با وجود برخی اختلاف نظرها اما مدیران استانی در جایی که مسئله استان درمیان بود حاضر بودند و هستند.

وی با ابراز خرسندی در خصوص اینکه استان در مسیر مناسب خود حوزه تصمیم گیری و اجرا قرار گرفته است،افزود:در این ۱۸۰۰ کیلومتر طول محور شرق استعدادها و داشته های با ارزشی داشته ایم و چیزی که ما کم داریم زبان گویای شرق کشور است.

مروج الشریعه گفت:برای استان باید هدف مند تر و منسجم تر اندیشید به خصوص در زمینه مدیریت آب و استراتژی هایی که برای منطقه شرق مشخص شده نسبت به غرب کشور بسیار متفاوت تر است.

استاندار پیشین خراسان جنوبی افزود:خوشبختانه با کار بزرگی که دانشگاه بیرجند در طرح آمایش سرزمینی انجام داد در مسیر توسعه پیش رو هستیم که هر موضوع بازدهی خود را دارد.

وی گفت:جزء ۳ استان برتر از نظر تعداد پروژه هستیم.

مروج الشریعه افزود:استان خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که سرمایه گذاری در این استان نقش راهبردی دارد و شورای استان اولین شورای استانی است که توسعه و امنیت پایدار ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:برای خراسان جنوبی باید تکمیل زیرساخت ها،تقویت بنیان های اقتصادی و توسعه مبانی موجود در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را اساس کار قرار دهیم و همچنین توسعه کشاورزی و صنایع دستی استان را تقویت کنیم و از همه مهمتر حوزه آی تی و آی سی تی نیز دارای ظرفیت بالایی که است که به باید در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی بیان کرد:از سوی دیگر باید زیر ساخت های اقتصاد مرزی استان را که می تواند حجم بالای صادرات را خود به اختصاص دهد را تکمیل کنیم که خوشبختانه از جمله راهبردهای اولیه استاندار جدید است.

مروج الشریعه در پایان مهم ترین مسئله شرق را آب عنوان کرد و خواستار راهبردهای استراتژی در حل این مسئله شد و یکی از این راه ها را انتقال آب از استان های خارجی عنوان کرد.

عابدی سرپرست استانداری خراسان جنوبی در این مراسم گفت:خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و دارای ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است.

وی افزود:این استان دارای پیشینه فرهنگی بالایی است که با زحمات و خدمات دکتر مروج الشریعه توانستیم به پیشرفت های زیادی در امور مختلف برسیم.

فلاحتی رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت:خراسان جنوبی استانی پهناور با پراکندگی جمعیت فراوان است که کار خدمات رسانی را مشکل می کند اما مردمی بسیار خوب دارد که می تواند استان را رو به جلو برای پیشرفت حاضر کند و محرومیت دور بودن از مرکز و واگرایی های اجتماعی،استان را در برخی شاخص ها عقب نگه داشته است.

وی افزود:سفر رهبری به استان اگرچه در فعالیت ها و توسعه استان بوده اما به سرانجام نرسیده چون پیگیری های لازم انجام نشده است و 
بر اساس گزارش اخیر مرکز پژوهش ها، خراسان جنوبی کمترین سرمایه گذاری را دارد.

فلاحتی با تشکر از زحمات مروج الشریعه و خیر مقدم به استاندار جدید گفت:برخی افراد بیان می کنند چرا در عین اینکه استان ما دارای ظرفیت بومی بالایی است اما استاندارهای غیر بومی معرفی می شوند و این موضوع را هیئت دولت مشخص می کند و نمایندگان نقش مشاور دارند و هرچند که ما به این انتخاب ها می بالیم.

نماینده شهرستان های قاین و زیرکوه افزود:چراکه با آمدن این افراد توانمند ظرفیت های بومی استان بهتر شناخته می شود و نیازمند توسعه بیشتر هستیم.

وی اظهار کرد:از استاندار جدید تقاضا داریم تا ضعف ها و مشکلات استان چون جاده قاین بیرجند ،دیهوک و طبس،راه آهن گناباد قاین و بیرجند و اتصال به خط راه آهن کشور،افزایش پروازهای بیرجند برطرف شود.

فلاحتی همچنین خواستار راه اندازی بازارچه های مرزی ،توجه به مدیریت آب استان و اصلاح شبکه های روستایی ،استفاده از آب های ژرف،توجه به کارخانه ها و تولیدات استان و استفاده از ظرفیت های صنایع دستی استان شد.

انتهای پیام/غ

آب،مهم ترین مسئله شرق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار