در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اظهارات مدیر دفتر موسیقی صداوسیما درباره نبود اثر تکراری در جشنواره نماهنگ/ مهلت ارسال آثار تمدید شد

معلم گفت: موزیک ویدئویی که از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده باشد، در این دوره از جشنواره نماهنگ نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که فراخوان نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر منتشر شده است.

این جشنواره که زیر نظر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرده است، آثاری را از مراکز استان‌های صدا و سیما، شبکه‌های ۲۲ گانه سیما، موسسات آثار نشر هنری و بخش‌های آزاد و متفرقه دریافت کرده است.

 چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محور اصلی مضامین آثار این جشنواره است که مهلت آن تا پایان آذر ماه تمدید شده است.


 بیشتر بخوانید:افتتاح سامانه نواز/ رئیس دفتر موسیقی صدا و سیما ادعای رعایت نکردن حق مولفان را رد کرد


محمد باقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار  حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره این جشنواره گفت:استقبال بسیار خوبی از نخستین جشنواره نماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدا آثار فراوانی به دبیرخانه ارسال شد،گفت: برخی از بخش‌های خصوصی و حتی شبکه‌های داخل سازمان، کار‌هایی داشتند که هنوز به اتمام نرسیده بود یا در مرحله‌ی تحویل بود؛ برخی هم نزدیک به یک سال است که روی موزیک و موزیک ویدئو هایشان کار کرده اند  اما هنوز به مرحله نهایی کار نرسیده اند که  به دلیل درخواست این شرکت کنندگان، مهلت ارسال آثار را تا پایان آذر ماه تمدید می کنیم.

معلم با اشاره به میزان ارسال آثار و کیفیت آنها بیان کرد:حدود ۶۷۳ اثر به دست ما رسیده است که این تعداد اثر ارسالی با توجه به  نخستین دوره جشنواره بی نظیر بوده است.

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تعداد آثار تا پایان آذر بیشتر می شود،گفت: آنونس تمدید مهلت ارسال از صبح دوشنبه ۱۲ آذر در شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است

وی افزود: با توجه به بضاعت گروه‌های مختلف موسیقی و رقابتی که بین بخش‌های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای وجود دارد، در مجموع کیفیت آثار ارسالی مطلوب به نظر می‌آید البته آثار متوسط و ضعیف هم دیده می‌شود.

معلم باتاکید بر اینکه ما هیچ موزیک ویدئوی تکراری که پیش از این از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده باشد، در جشنواره نداریم،گفت: این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که هنوز داوری روی آثار انجام نشده و این کار پس از ارسال تمامی آثار اتفاق می‌افتد.

ملکوتی دبیر نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر به تشریح کمیت آثار ارسالی پرداخت و گفت:۶۷۳ اثر تا صبح دوشنبه ۱۲ آذر به دست ما رسیده است که ۳۸۱ موزیک ویدیو از صدا و سیمای مراکز استان ها، ۸۷ موزیک ویدیو از موسسات آثار نشر هنری، ۱۳۰ موزیک ویدیو از شبکه‌های ۲۲ گانه سیما و ۷۵ موزیک ویدیو از بخش‌های آزاد و متفرقه مانند اداره ارشاد قشم و ... به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از جشنواره نماهنگ فجر

برچسب ها: موسیقی پاپ ، خواننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار