واکسیناسیون دام های گتوند علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند از آغاز واکسیناسیون دام های این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسلم همتیان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع ، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحد‌های پرورش دام وارد می‌ کند.

وی بیان داشت: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ایمن‌سازی و واکسیناسیون دام ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بروز این بیماری واگیر است.

همتیان تصریح کرد: مرحله دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) واحد‌های روستایی و عشایری در شهرستان گتوند از 6 آذر ماه سال جاری آغاز شده که به مدت ۳۰ روز کاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با اشاره به اینکه طرح فوق در راستای افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی شهرستان اجرا می گردد، اذعان داشت: واکسیناسیون به ‌تنهایی نمی‌تواند از ابتلای به این بیماری پیشگیری به عمل آورد و رعایت تمامی اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای از طرف دامداران الزامی است.

وی در پایان با توجه به اجرای فاز دوم تب برفکی دام سبک توسط بخش های دولتی و خصوصی، از دامداران شهرستان خواست با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان امنیت ناشی از مایه‌کوبی فازهای قبلی را حفظ کنیم .

انتهای پیام/گ

اجرای طرح رایگان واکسیناسیون دام

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.