بررسی راهکار‌های مطلوب پایش سوخت در مرز‌های آذربایجان غربی

مشکلات وراهکار‌های مطلوب پایش سوخت در مرز‌های استان آذربایجان غربی باحضور مسئولان مرتبط در ارومیه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ احمد مجرد مدیر منطقه ارومیه در جلسه بررسی مشکلات وراهکار‌های مطلوب پایش سوخت در مرز‌های استان آذربایجان غربی که با حضور مسئولان مربوطه  در شرکت نفت منطقه ارومیه برگزار شد ضمن قدردانی از تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در مرز‌های استان گفت: پایش و کنترل سوخت به استناد دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل‌های تعیین شده با بکارگیری روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین و سیستم‌های نرم افزاری مبتنی بر وب توسط کارکنان این شرکت انجام می‌شود.

وی افزود:لازم است بمنظور جلوگیری از قاچاق سوخت توسط کامیون‌های خروجی از مرزها، کنترل مشترکی در نزدیکترین نقطه صفر مرزی صورت پذیرد.


مدیر منطقه ارومیه با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق سوخت در مرز‌ها عزم جدی‌تر میخواهد، افزود: انسداد مرزی و اقدامات مربانی در استان آذربایجان غربی و کنترل‌های الکترونیکی پایش سوخت یکی از دلایل مهم کاهش محسوس قاچاق سوخت در چندسال اخیر است.


سردار رشیدیان فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی ضمن قدردانی از اقدامات کنترلی و پایش سیستمی سوخت گفت: قاچاق سوخت نسبت به گذشته بسیار کم شده، ولی این میزان کم نیز به جهت اختلاف فاحش قیمت سوخت در آنسوی مرز‌ها نگران کننده است و باید با کنترل تخصیص سوخت به مصرف کنندگان در کلیه بخش‌های مصرف و با تکیه بر تفکر سیستمی کنترل‌های داخل محوطه گمرک و در نزدیکترین و آخرین گلوگاه نقطه صفر مرزی، میزان قاچاق سوخت در مرز‌ها را کاهش دهیم.


در این جلسه تخصصی جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک ارومیه و مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب نیز با ارائه نکته نظرات تخصصی کنترل قاچاق سوخت در مرز‌ها از تشکیل اولین جلسه تخصصی مشکلات پایش سوخت در مرز‌های استان به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه قدردانی نمودند.


همچنین  مقرر شد جلسات بعدی این کمیسیون تخصصی در محل ۶ مرز استان یعنی بازرگان، سرو، رازی، پلدشت، تمرچین و کیله سردشت برگزار گردد تا از نزدیک در جریان مشکلات مرزی قرار گرفته و با ارائه راهکاری مطلوب شاهد کاهش بسیار محسوس قاچاق سوخت باشیم.
انتهای پیام/ح


مبارزه با قاچاق سوخت در مرز‌های آذربایجان غربی

برچسب ها: قاچاق ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.