آغاز توزیع کود شیمیایی میان کشاورزان آستارایی

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از توزیع ۶۹۰ تن انواع کود شیمیایی در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ۶۹۰ تن انواع کود شیمیایی از نوع ازت، فسفات و پتاسیم میان کشاورزان آستارایی در حال توزیع است.

وی افزود: کشاورزانی که تاکنون برای دریافت کود اقدام نکرده اند پس از دریافت حواله به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهر لوندویل و دهستان ویرمونی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای خرید انواع کمباین برنج، تراکتور، نشاءکار و دروگر به ۲۷ کشاورز آستارایی پرداخت شده است.

ایرج شیارکار با بیان اینکه این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: کشت برنج در آستارا به عنوان مهمترین محصول این شهرستان است.

وی از شخم زمستانه حدود ۱۰ درصد اراضی شالیکاری در آستارا خبر داد و به شالیکاران توصیه کرد برای افزایش بهره وری اراضی نسبت به شخم زمستانه هرچه سریعتر اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا تصریح کرد: امسال از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار‌های آستارا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شلتوک برداشت و ۸ هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید تولید و روانه بازار شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

۶۹۰ تن انواع کود شیمیایی در آستارا در حال توزیع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.