رئیس کل دادگستری استان قم عنوان کرد؛

امنیت بالای کشورمان از جانفشانی نیروهای مسلح است

حجت الاسلام خلیلی گفت:کشورمان امنیت بالایی در عرصه منطقه دارد، این امنیت محصول جانفشانی نیروهای مسلح کشورمان از جمله بسیجیان است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم ظهر امروز در دوره تکمیلی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی با اشاره به امنیت ایران گفت:کشورمان امنیت بالایی در عرصه منطقه دارد، این امنیت محصول جانفشانی نیروهای مسلح کشورمان از جمله بسیجیان است.

رئیس کل دادگستری استان قم اضافه کرد: حقوقدانانی که می‌خواهند در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرند، باید دارای فضیلت باشند و باید تربیت حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در این راستا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌ها در بخش قضایی، عدم استفاده از ظرفیت مردم است، عناوین مجرمانه اگر تبدیل به عرف شوند، این مساله منجر به نافرمانی مدنی در جامعه خواهد شد، به همین دلیل باید به دنبال جلوگیری از عرفی شدن جرایم اجتماعی در جامعه باشیم.

خلیلی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله تربیت تصریح کرد: مساله تربیت با مساله آموزش متفاوت است و در زمان کنونی بیشتر از آن که به آموزش نیاز داشته باشیم، به تربیت نیاز داریم، در تربت تغییر نگرش ذهن افراد صورت می‌گیرد.

وی یادآورشد: در دین اسلام احکام و اخلاق با هم توامان قرار گرفتند تا نفوس مردم تربیت شود، حقوق دانان در دفاع از موکلان خود باید علاوه بر موارد قانونی از گزاره‌های اخلاقی استفاده کنند، این مساله به خصوص پرونده‌های خانواده اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/ح

استفاده نکردن از ظرفیت مردم چالش بخش قضایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.