آمادگی محمود عباس برای ملاقات با نتانیاهو

صائب عریقات اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر است در هر نقطه‌ای از جهان با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان این کشور حاضر است در «هر نقطه‌ای از این جهان» با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کند.

عریقات در مصاحبه با روزنامه آلمانی دویچه وله اعلام کرد: من به صورت رسمی نتانیاهو را برای ملاقات با عباس به چالش کشیدم. او می تواند هر کشوری را انتخاب کند، هر کشوری بر روی کره ی زمین. مسکو، پکن، لندن، برلین. عباس با او ملاقات خواهد کرد. این یک چالش است.

این در حالی است که یک مقام دیگر در سازمان آزادی بخش با اشاره به طرح‌های شوم آمریکا علیه فلسطین اعلام کرد منظور عریقات این بود که نتانیاهو می تواند هر جایی به جز واشنگتن دی سی را برای ملاقات انتخاب کند.

یک مقام صهیونیست هم در پاسخ به این پرسش که آیا نتانیاهو آماده مذاکره با محمود عباس هست یا خیر گفت: نخست وزیر تاکنون بارها در رویدادهای مختلف اعلام کرده است که آماده مذاکره با عباس در هر کجا و بدون هرگونه پیش شرطی است.

عباس و نتانیاهو هر دو به تازگی برای ملاقات با یکدیگر اعلام آمادگی کرده اند؛ اما در سالهای اخیر با یکدیگر مذاکره ای نداشته اند. آخرین برخورد عباس و نتانیاهو در مراسم خاکسپاری شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در سال 2016 بود که این دو به صورت مختصر با یکدیگر ملاقات کردند. اما آخرین باری که این دو به صورت رسمی با یکدیگر ملاقات کرده بودند در سال 2010 بود.

مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال 2014 تاکنون متوقف شده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار