اشتغال به تحصیل 150 هزار دانش آموز معلول در کشور

معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 150 هزار دانش‌آموز استثنایی و معلول در مدارس کشور در حال تحصیل هستند.

اشتغال به تحصیل 150 هزار دانش آموز معلول در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن عظیم‌عراقی، معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در همایش روز جهانی معلولان با بیان این که در کشور 80 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و قریب به 70 هزار در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: معلولیت نباید مانع از شکوفایی استعداد ها و پیشرفت افراد باشد.

وی با بیان این که یکی از دلایل بزرگداشت این همایش نمایش توانمندی معلولان است، اظهار کرد: نباید معلولیت را مشکل فردی بدانیم.

وی با بیان این که ما باید شرایط مطلوب را برای افراد معلول فراهم کنیم، افزود: مناسب‌سازی معابر شهری و آموزشی از مواردی است که باید برای معلولان در نظر گرفته شود.

 عظیم‌عراقی با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی در مدارس، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که ما باید دیوارکشی و مرزکشی را بین افراد سالم و معلول برداریم، تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که افراد با نیازهای ویژه وجود دارد و لازم است که این افراد در مدرسه با افراد عادی در کنار یکدیگر باشند.

 عظیم عراقی سرویس مدارس استثنایی را یکی از مباحث مهم دانست و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد نباید در این زمینه در مدارس استثنایی همدان مشکلی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ا

معلولیت نباید مانع از شکوفایی استعداد ها و پیشرفت افراد باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.