راه‌اندازی پنج کانون سلامت محله در مناطق مختلف شهری کرمانشاه

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی پنج کانون سلامت محله در مناطق مختلف شهری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فیض‌اله منصوری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کانون‌های سلامت محله جعفرآباد، مسکن، گل نرگس در شهرک ژاندارمری، کوثر در منطقه 22 بهمن و کانون سلامت محله در شهرستان روانسر راه اندازی شده است و کانون‌های سلامت منطقه آقاجان و شهرک‌های صدرا ، پردیس و ظفر نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه 2 کانون سلامت محله گل نرگس و کوثر با مشارکت و همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری کرمانشاه صورت گرفته است، گفت : راه اندازی کانون‌های سلامت محلات به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در زمینه ارتقا سلامت اجتماعی از جمله برنامه‌های اولویت دار معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: سلامت حق همگانی است که احقاق آن نیازمند پاسخگویی همه دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی و نیز مسئولیت‌پذیری تمامی مدیران با مشارکت اقشار جامعه است.

وی عنوان کرد: این کانون‌ها با برنامه ریزی و استراتژی‌هایی همچون آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز، جمع آوری اطلاعات پایه‌ای محلات ، تشکیل بانک اطلاعاتی، تشکیل کارگروه‌های موضوعی در کانون های سلامت محلات، تعمیم و گسترش کانون‌ها به لحاظ کمی و کیفی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها، دفاتر تسهیل‌گری و رابطین و سفیران سلامت راه اندازی شده است.

منصوری تصریح کرد: در این زمینه از شبکه‌سازی بین کانون‌ها با شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه و سایردانشگاه‌ها با بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی به منظور انسجام در فعالیت‌ها نیز بهره‌گیری لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: این کانون‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه همسو با سایر دانشگاه‌های سراسرکشور براساس شیوه نامه اجرایی تشکیل کانون و مجمع سلامت محله و حمایت و همکاری شهرداری، نمایندگان مردمی، نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان معتمدین و مراکز علمی در سطح استان راه اندازی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

کانون‌های سلامت منطقه آقاجان و شهرک‌های صدرا ، پردیس و ظفر نیز در دست بررسی است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.