حمایت انگلیس از تروریست‌های تکفیری القاعده و النصره

فارس شهابی نماینده سوری در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت شواهد متقاعد کننده‌ای هست که نشان می‌دهد دفتر وزارت خارجه انگلیس از تروریست‌های تکفیری مانند القاعده و النصره در حلب حمایت می‌کند.

حمایت انگلیس از تروریست‌های تکفیری القاعده و النصرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فارس شهابی، نماینده سوری در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت شواهد متقاعد کننده‌ای هست که نشان می‌دهد دفتر وزارت خارجه انگلیس از تروریست‌های تکفیری مانند القاعده و النصره در حلب حمایت می‌کند.

فارس شهابی نماینده سوری در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی درباره اوضاع حلب و تلاش‌های ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای سرنگونی دولت سوریه گفت: «آن‌ها سه منطقه در نزدیکی اینجا (حلب) را هدف قرار دادند. یکی منطقه خالدیه، یکی منطقه خیابان نیل و منطقه دیگر، منطقه الزهرا نامیده می‌شود که در این مناطق حملات با آمونیاک نیترات انجام شد. ماده‌ای که در کود شیمیایی استفاده می‌شود. براساس مستندات رسمی بیش از ۱۰۷ نفر در بیمارستان بستری شدند.»

وی ادامه داد: «همه آن‌ها غیرنظامی بودند و همه این‌ها مناطق غیرنظامی هستند. برخی از آن‌ها همچنان در شرایط وخیم جسمانی بسر می‌برند. آن‌ها سه منطقه را با این مواد سمی هدف قرار دادند. همه در رسانه‌های غربی درباره این مسئله سکوت کردند و شورای امنیت نیز هیچ حرفی از آن نزد. این دقیقا شبیه همان حمله‌ای بود که ما در خان العسل در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم. بنابراین، ما نمی‌توانیم زندگی سه میلیون نفر در حلب و حدود دو میلیون نفر در ادلب را در خطر تبهکاران القاعده مسلح به تسلیحات شیمیایی قرار دهیم. این بسیار خطرناک است و باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.»

فارس شهابی درباره بی میلی رسانه‌ها برای پوشش این حملات گفت: «آن‌ها تمایلی برای پوشش این حملات نشان ندادند، زیرا این مسئله به نفع دستور کار آن‌ها نبود. پوشش این حملات به نفع دستور کار آن‌ها یعنی تغییر دولت سوریه که سال‌ها بدنبال آن هستند، نبود. سالهاست که این رسانه‌ها در کنار تبهکاران تکفیری ایستاده اند و از آن‌ها حمایت کرده اند. این رسانه‌ها یک روز آن‌ها را شورشی، یک روز مبارزان آزادی و یک روز مردم ستمدیده می‌نامند، اما آن‌ها تبهکاران تکفیری و متعلق به بیش از صد کشور هستند. آن‌ها از ترکستان و تاجیکستان هستند و حتی نمی‌توانند عربی صحبت کنند. آن‌ها از آسیای مرکزی از طریق ترکیه به این منطقه آورده شدند. من از همه که به حرف‌های من شک دارند، دعوت می‌کنم تا به اینجا بیایند و ما به شما نشان می‌دهیم که آن‌ها کجا هستند.»

نماینده سوری گفت: حلب تلاش می‌کند غبار جنگ را کنار زند و دوباره احیا شود، اما متاسفانه کشور‌های ناتو به ما اجازه نمی‌دهند که به پیش برویم و همه موانع را در آزادسازی ادلب پیش روی ما قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند تا حلب و ادلب و سوریه و تمدن بشری را از این وحشی گری نجات دهیم.»


فارس شهابی درباره نیامدن کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای بازدید از این منطقه گفت: «ما از آن‌ها دعوت کردیم تا بیایند و این مسئله را بررسی کنند. تصویری که شما نشان دادید، تصویر واقعی از افرادی است که آسیب دیدند.»

شهابی درباره ارتباط دولت ترزا می با این حملات شیمیایی گفت: گروه تروریستی النصره که کنترل ادلب را در دست دارد، همچنین محل حضور کلاه سفید‌ها است. ما شواهد و مستنداتی داریم که حاکی از حمایت مالی وزارت خارجه دولت ترزا می از کلاه سفید‌ها و همچنین حمایت رسانه‌ای و سیاسی از کلاه سفید‌ها است. انگلیس تروریست‌های کلاه سفید را در کشور خود جای داده است.»

فارس شهابی گفت: «تروریست‌هایی که با گروه‌های تکفیری القاعده همکاری می‌کنند. وی (ترزا می) و دولتش عمیقا در حال حمایت سیاسی و عمومی از این تبهکاران در ادلب هستند. وقتی که ما ادلب را آزاد کنیم، شواهد بیشتری را درباره حمایت انگلیس از گروه تروریستی النصره خواهیم دید. کلاه سفید‌ها همانطور که ما در مقر آن‌ها در حلب دیدیم، نمی‌توانستند پول را بدون عبور از تروریست‌های النصره بدست آورند، زیرا گروه تروریستی النصره کنترل مقر آن‌ها را برعهده داشت. این افراد به النصره وابسته هستند.»

نماینده سوری درباره اظهارات دیده بان حقوق بشر و مقصر دانستن روسیه به خاطر کشتار سه کودک و دو زن گفت: «این کاملا پوچ است. آن‌ها راکت‌های خود را از شهر‌ها شلیک می‌کردند و به ما با سلاح‌های شیمیایی حمله می‌کردند و ما باید به مناطقی که این راکت‌ها می‌آمدند، پاسخ می‌دادیم. آن‌ها باید به علت به خطر انداختن زندگی غیرنظامیان در آنجا و مناطق ما مقصر شناخته شوند. بیش از سه هزار کودک در چند سال گذشته به دست این تبهکاران در حلب کشته شدند. ما هیچ چیز از جامعه باصطلاح بین المللی نشنیدیم.»

فارس شهابی همچنین درباره وجود شواهد درباره حمله جنگنده‌های اف - ۱۵ با فسفر سفید به مردم در سوریه گفت: «بله، ما در رقه و دیرالزور و شهر هجین تصاویر را دیده ایم. این‌ها نیز باید رسیدگی شود. چه کسی سعودی‌ها را مسلح کرده است تا نسل کشی علیه کودکان و مردم غیرنظامی یمن مرتکب شود. هشتاد و چهار هزار کودک یمنی به علت گرسنگی مردند. نباید بگوییم که مردند بلکه باید بگوییم کشته شدند. چه کسی آن‌ها را مسلح کرده است. انگلیس، فرانسه و آمریکا. اگر این دولت‌ها از سعودی‌ها بخواهند تا جنگ در یمن را متوقف کنند، جنگ فورا متوقف خواهد شد. سعودی‌ها ظرف یک روز آن را متوقف خواهند کرد. بحث تسلیحات هوشمند یا غیر هوشمند مطرح نیست.»

نماینده سوری گفت: «این چه تسلیحات هوشمندی است که مردم یمن را می‌کشد. اگر این تسلیحات را در دست افراد نادان قرار دهید، همین اتفاق خواهد افتاد. آیا می‌توانیم حرف همان کسانی که سعودی‌ها را برای کشتن یمنی‌ها مسلح کردند، درباره ادلب و غیرنظامیان در ادلب را باور کنیم. آن‌ها دیگر اعتباری ندارند. من نزدیک ادلب هستم و می‌دانم دقیقا چه اتفاقی افتاد. من رسانه‌های غربی را می‌بینم و می‌دانم که آن‌ها چگونه روایت‌ها را پوشش می‌دهند. آن‌ها بسیار از سازمان‌های تروریستی در ادلب حمایت می‌کنند. باید برای ما کمیته تحقیقاتی مایل به بررسی کار‌های بد دولت انگلیس در این زمینه بفرستید و ما برای شما شواهد متقن را خواهیم آورد. ما شواهد متقاعد کننده‌ای داریم که نشان می‌دهد دفتر خارجی (وزارت خارجه انگلیس) از تبهکاران گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و النصره در حلب حمایت می‌کند.»

انتهای پیام/

اظهارات نماینده سوری درباره حمایت انگلیس از تروریست‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار