افزایش آلاینده‌های جوی هوای اراک و ۳ کلانشهر دیگر

هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی هوای اراک و ۳ کلانشهر دیگرتا پنجشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سازمان هواشناسی کشور از کاهش کیفیت هوا در ۴ کلانشهر از جمله اراک خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است : تا پنج شنبه افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در ۴ کلانشهر اراک، تهران، کرج و اصفهان خواهیم داشت.

هواشناسی از مردم این کلانشهرها خواست در این روزها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از افراد آسیب پذیر خواست از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری نمایند.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیراست

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

همچنین هواشناسی استان مرکزی اعلام کرده با ورود موج بارشی جدید، پنجشنبه و جمعه شاهد بارش باران و برف قابل ملاحظه ای در استان مرکزی خواهیم بود وروند سردتر شدن هوا هم در روزهای آتی ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.