شاهو محمدی شناگر سندروم داون در استخر مخابرات ارومیه رکوردزنی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شاهو محمدی شناگر سندروم داون  قرار است در رکورد زنی ۳ کیلومتر شنا کند.


بیشتر بخوانید:‍ از "شاهو" نترسید او فقط یک کروموزوم اضافی دارد!


رکورد زنی شنای استقامت توسط شاهو محمدی در ارومیه +تصاویر

رکورد زنی شنای استقامت توسط شاهو محمدی در ارومیه +تصاویر

رکورد زنی شنای استقامت توسط شاهو محمدی در ارومیه +تصاویر

عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم گفت: امیدواریم شاهو محمدی با تلاش مضاعف و حمایت سرمربی خود در پارالمپیک ۲۰۲۰ مقام کسب کند.

رضایی مسئول کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:شاهو محمدی در طول یک ساعت (۶۰ دقیقه)،۲ کیلومتر و ۴۸۳ متر و ۲۰ سانت رکورد زنی کرده است.
وی ادامه داد: رکورد این شناگر سندروم داون در کتاب پارارکود ایران به ثبت می‌شود.

گفتنی است، شاهو محمدی متولد ۱۳۸۴/۰۶/۱۳ شروع به فعالیت در شنا را از بچگی به وسیله استخر بادی با آب آغاز کرد و از سال ۹۰ شنا کردن را شروع کرد و از سال ۹۳ شنا را به صورت حرفه‌ای زیر نظر مربی  محسن مازوجی ادامه داد.

شاهو در دو ماده کرال سینه و پروانه به صورت حرفه‌ای کار می‌کند و دو بار در مسابقات المپیک ویژه ایران ماده کرال سینه مقام اول (مدال طلا) کسب کرده است.

در سال‌های ۹۴ و ۹۵ شرکت در مسابقات (داخل و خارج) و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در مسابقات داخلی المپیک ویژه ایران، سطح کشوری شرکت کرده و همچنین برای مسابقات ۲۰۱۸ المپیک ویژه‌ی منطقه خاورمیانه در ابوذبی به عنوان رزرو انتخاب شده است شاهو اولین سندروم داون ایران است که در مسابقات شنا بین مدارس شهرستان مهاباد شرکت نموده است عضو المپیک ویژه ایران (کم توان ذهنی) است.

افتخارات کسب شده به غیر از شنا: شاهو اولین سندروم داون قایقران ایران است و قایقرانی را زیر نظر مربی،  سید محمد امین شیخ مندی شروع کرده است و در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی کشور که ۲۵ آبانماه در دریاچه آزادی تهران برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بهزیستی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.