بازگشت ۲۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید/ جذب ۱۴ سرمایه گذار در نواحی صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در هشت ماه امسال با شناسایی بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد ۲۱ مورد مجدد راه‌اندازی شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نداشتن بازار فروش، خرید مواد اولیه، نوسازی و بازسازی تجهیزات و اختلاف شرکاء که مستعد راه اندازی مجدد بودند شناسایی شد و با مشاوره کارشناسان، همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمت رسان به چرخه تولید بازگشتند.

وی تاکید کرد: در طول ۲ سال و نیم گذشته با شناسایی بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد، ۸۴ واحد دوباره راه اندازی شده است و به چرخه تولید بازگشته و یا به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان محصولات این واحد‌های تولیدی را شامل کاغذ و مقوا، مخازن فلزی ذخیره‌ای و تحت فشار، انواع ناگت و کباب لقمه، انواع شیرین کننده جایگزین شکر، پری پت، کندانسور هیتر، ورق روی، دستمال کاغذی، انواع کابینت فلزی، لبنات و شمش فولاد ساده کربنی برشمرد.

خانپور گفت: هم‌اکنون هزار و ۴۰۳ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقدشده است که از این تعداد ۸۶۸ واحد تولیدی با اشتغال ۲۵ هزار ۹۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین همچنین گفت: ۱۴ سرمایه گذار از ابتدای سال جاری تاکنون برای سرمایه گذاری در نواحی صنعتی استان جذب شده اند.

خانپورافزود: به این سرمایه گذاران که برای ایجاد و احداث واحد‌های تولیدی در نواحی صنعتی استان با شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین قرارداد منعقد کرده اند، حدود ۵.۵ هکتار زمین واگذار شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان جذب سرمایه گذار در نواحی صنعتی استان به لحاظ تعداد با ۴ مورد به ناحیه صنعتی الموت اختصاص داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: در نواحی صنعتی طارم سفلی و آوج نیز هرکدام سه سرمایه گذار، در نواحی صنعتی دانسفهان و اسفرورین هرکدام ۲ سرمایه گذار و در ناحیه صنعتی نیکویه نیز یک سرمایه گذار جدید جذب شده است.

به گفته خانپور در حال حاضر ۶۳ واحد تولیدی در نواحی صنعتی استان قزوین با یک هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال و سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال دارای پروانه بهره برداری است که در ۳۲ هکتار زمین مستقرند.

استان قزوین دارای ۶ ناحیه صنعتی است.

نواحی صنعتی کمتر از ۱۰۰ هکتار مساحت دارند و عمدتا برای استقرار واحد‌های تولیدی کوچک با هدف استقرار صنایع مرتبط با ظرفیت‌های اقتصادی مناطق ایجاد شده اند.
انتهای پیام/.

 

از بازگشت مجدد واحد های تولیدی تا جذب آنها در نواحی صنعتی 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.