رییس بهزیستی مهریز؛

بهره مندی ۱۳ هزار معلول مهریزی از خدمات بهزیستی

رییس اداره بهزیستی شهرستان مهریزگفت: مناسب سازی شهری، اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه معلولان این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا علیزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در مراسم جشن روز معلولان در مهریز گفت: معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت‌ها است که با تلاش توانخواهان عزیز این محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: مبلمان و فضای شهری باید به گونه ایی مناسب سازی و طراحی شود که معلولان هم امکان استفاده از تمامی خدمات جامعه را به راحتی داشته باشند.

علیزاده ادامه داد: در حال حاضر۱۳ هزار معلول در شهرستان مهریز از خدمات بهزیستی این شهرستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: مهمترین مشکل معلولان علاوه برمناسب سازی شهری، اشتغال و مسکن است که امیدواریم این مشکلات با همت و همکاری مسئولان و تلاش توانخواهان مرتفع شود.

علیزاده افزود: برای کارفرمایانی که یک فرد معلول دارای توانایی کار را به کار بگیرند سیاست‌های تشویقی از جمله کمک هزینه بیمه و عدم کارایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام مددجویان از کمک هزینه معیشت برخوردار هستند و وام اشتغال تا سقف ۲۰ میلیون تومان و وام مشاغل روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مدد جویان پرداخت شده است.

علیزاده افزود: هزینه درمانی معلولان بسیار بالا است و با هدفمندی یارانه‌ها اجرای بیمه مکمل هزینه‌ها و مسایل مشکلات درمانی معلولان حل می‌شود.

انتهای پیام/ص

پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات مشاغل روستایی به معلولان

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار