ترامپ: دموکرات‌ها را متقاعد به حمایت از تامین بودجه دیوار مرزی کنید

رئیس جمهور آمریکا از شهروندان این کشور خواست دموکرات‌ها را متقاعد به حمایت از تامین بودجه مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک کنند.

ترامپ: دموکرات ها را ترغیب به حمایت از تامین بودجه دیوار مرزی کنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهروندان این کشور را ترغیب کرد تا دموکرات‌ها را برای حمایت از تامین مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک متقاعد کنند.

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آیا ممکن است لطفا کسی به دموکرات‌ها (که ما به رای آن‌ها نیاز داریم) توضیح دهد که کشور ما سالانه ۲۵۰ میلیارد دلار برای مهاجرت غیرقانونی زیان متحمل می‌شود که این رقم جریان وحشتناک مواد مخدر را دربرنمی‌گیرد. امنیت مرزی بالا از جمله (هزینه) دیوار مرزی ۲۵ میلیارد دلار است.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام توئیتری خود انتقاداتی را علیه نمایندگان دموکرات کنگره این کشور مطرح کرد. ترامپ برای پیشبرد برنامه ساخت دیوار مرزی با مکزیک به رای نمایندگان دموکرات نیز دارد. این در حالی است که دموکرات‌ها تمایلی به حمایت از تامین مالی ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک ندارند. گزارش‌های بسیاری حاکی از آن است که مهاجران بسیاری قصد دارند با عبور از مرز مکزیک وارد آمریکا شوند.

بنا به گزارش رویترز دوشنبه شب در حدود ۲۵ مهاجر از کاروان مهاجران در مکزیک با عبور از نرده‌های ۳ متری در نوار مرزی وارد خاک آمریکا شدند. خبرگزاری رویترز گزارش داد این مهاجران از پتو و طناب برای عبور از نرده‌های مرزی استفاده کردند.

 رئیس جمهور آمریکا به شدت کاروان مهاجران را محکوم کرد و کاروان مهاجرانی را که از کشور‌های آمریکای مرکزی راهی آمریکا می‌شوند، مهاجم نامید. به همین دلیل ترامپ از کنگره آمریکا خواسته تا بودجه مالی ساخت دیوار مرزی را تامین کنند.

 ترامپ همچنین اخیرا تهدید کرد در صورتی که کنگره آمریکا با تصویب بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل  در مرز آمریکا با مکزیک موافق نکند، کاملا مایل است دولت فدرال را تعطیل کند.

او در بخشی از اظهارت خود با اشاره به اینکه این بودجه صرفا صرف ساخت دیوار مرزی و امنیت فیزیکی مرز‌ها می‌شود، گفت: برای تامین امنیت مرز‌ها به بودجه بیشتری نیاز است. کنگره آمریکا باید تا ۷ دسامبر لایحه تامین بودجه ساخت دیوار مرزی را تصویب کند.

در هفته‌های اخیر هجوم کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به سمت آمریکا از طریق مکزیک، دونالد ترامپ را بسیار خشمگین کرده است. روز گذشته مقامات آمریکا برای مقابله با این مهاجران، شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی این کشور را در مرز با مکزیک بستند و به سمت مردم گاز اشک آور پرتاب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار