حفظ منابع آب و خاک از ضروریات توسعه کشاورزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، حفظ منابع آب و خاک را از ضروریات توسعه کشاورزی در استان بیان کرد.

حفظ منابع آب و خاک از ضروریات توسعه کشاورزیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری در همایش استانی روز جهانی خاک در دانشگاه شهرکرد گفت: فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری به عنوان حوضه آبخیز رودخانه‌های بزرگ کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز، به ۲۵ تن در هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه حفظ منابع آب و خاک از ضروریات توسعه کشاورزی است افزود: تغییر بارش از برف به باران، وجود اراضی شیب‌دار و بروز خشکسالی از دلایل فرسایش خاک در استان می‌باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم به عنوان تهدیدی جدی برای خاک، بخش کشاورزی و امنیت غذایی در جهان، حفظ و حراست از آب و خاک در کشور اولویت دارد.

نظری، با بیان اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات استانی به حوزه کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر ۶۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از مجموع ۱۱۶ هزار هکتار اراضی آبی چهارمحال و بختیاری به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

به گفته وی؛ چهارمحال و بختیاری دارای رتبه دوم کشوری در این زمینه می‌باشد.

۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذر به عنوان «روز جهانی خاک» و ۱۲ تا ۱۸ آذر امسال هم به عنوان «هفته ملی خاک» با شعار «پیش به سوی رفع آلودگی خاک» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

فرسایش سالانه ۲۵ تن خاک در هکتار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.