رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ؛

پژوهش‌محوری باید در راس دانشگاه‌ها باشد

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : پژوهش‌محوری باید در راس دانشگاه‌ها باشد، اما تاکنون تقاضایی در این زمینه نداشته‌ایم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، گفت : امروز در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد شرایطی هستیم که علی‌رغم فشار‌های جدی استکبار امنیت پایداری در کشور حاکم شده و در خاورمیانه بی نظیر و زبانزد عام و خاص است.

وی به مقایسه وضعیت دانشجویان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود : در گذشته استان کرمانشاه حتی یک دبیر ریاضی نداشت، اما امروز شرایطی داریم که اشباع هستیم و دانشگاه‌های استان مهندسین و کارشناسان بسیاری را تربیت کرده است که در کنار ملت ایران هستند و این نقطه قوت آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان داشت: امروز رسالت آموزش را به خوبی انجام داده ایم و توقع داریم دانشگاه به سمت دانشگاه اثرگذار حرکت کنیم لذا انتظار تولید دانشجو نداریم بلکه باید در صدد پیدا کردن راه‌حل مناسب برای رفع معضلات دانشگاه باشیم.

اعلمی‌آل‌آقا تصریح کرد: در این راستا مسئولین، بخش خصوصی و نهاد‌های دیگر که علاقه‌مند به توسعه هستند با دانشگاه تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز پژوهش‌محوری باید در راس دانشگاه‌ها باشد، گفت: پژوهش‌های اثرگذار نیاز به حمایت دولت و مسئولین دارد، اما هنوز این امر محقق نشده و هیچ تقاضایی به دانشگاه اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: در برخی شاخص‌ها استان ما در رده‌های مناسبی قرار نداریم و اگر مسئولین از پژوهش‌های دانشجویان حمایت نکنند ممکن است دچار افت بیشتری شویم.

اعلمی‌آل‌آقا بیان کرد: سطح علمی دانش آموختگان به گونه‌ای تدارک دیده شده که با استاندارد جهانی فاصله‌ای ندارد.

وی اظهار اشت: در شرایط کنونی کشور علی رغم حمایتی که در بیان نسبت به دانش بنیان شدن داریم، اما در عمل برای تحقق آن هیچ انفعالی از خود نشان نمیدهیم و مسئولین باید بدانند با شعار نمی‌شود رویگرد کشور را به سوی دانش بنیان بودن سوق دهند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تنها ۳ درصد از بودجه کل کشور مربوط به دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: این در حالیست که اگر قرار است درمان درد‌های کشور اعم از اقتصادی، فنی، کشاورزی، اجتماعی، فرهنگی صورت بگیرد باید بر پایه دانش استوار باشد.

اعلمی‌آل‌آقا در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو تصریح کرد: این روز یادآور استکبارستیزی دانشگاهیان و دانشجویان است و یادآوری این موضوع بیان کننده این است که این روحیه هنوز در فضای دانشگاه عطر آگین است .

 

 

انتهای پیام/د

علی‌رغم فشار‌های جدی استکبار امنیت پایداری در کشور حاکم شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار