مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران:

معلولان بزرگترین اقلیت کشور را تشکیل می‌دهند

بیات نژاد گفت: معلولان بزرگترین اقلیت کشور را تشکیل می‌دهند و حق و حقوق‌های فراوانی دارند.

جامعه معلولان بزرگترین اقلیت جامعه استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش بیات نژاد مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران در اولین گردهمایی دسترس پذیری و مناسب سازی استان تهران که امروز (چهاردهم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم ایراداتی که در سازمان بهزیستی وجود دارد، این سازمان عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه باید آماده سازی محیط زندگی و فضای بیرون زندگی معلولان صورت گیرد، گفت: افراد دارای معلولیت حق حضور در اجتماع و زندگی را دارند و باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند.

بیات نژاد با بیان اینکه شعار نظام، توسعه عدالت اجتماعی است، بیان کرد: دسترسی آسان برای همه افراد جامعه بسیار مهم است و سازمان بهزیستی در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه همه نهاد‌ها به دنبال توسعه پایدار هستندT گفت: جامعه معلولیت بزرگترین اقلیت کشور را تشکیل می‌دهند و حق و حقوق‌های فراوانی دارند.

بیات نژاد گفت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی و عدالت اقتضا می‌کند تا در بالاترین سطح ممکن زمینه برخورداری جامعه هدف را ایجاد کنیم، ادامه داد: در نگاه اول مناسب‌سازی حق مسلم تمام افراد جامعه است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: نقش سازمان‌ها، نهاد‌ها و بخش خصوصی در این زمینه اثر بخش است. همچنین جمعی از معلولان جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند که ما به لحاظ قانونی، شرعی و انسانی در مقابل این افراد مسئولیت سنگین تری داریم.

وی با بیان اینکه در مناسب سازی فضای عمومی و خصوصی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: ما می‌توانیم با آموزش‌های مستمر در شهرداری و شهرسازی برای مناسب سازی معابر برای این افراد تلاش کنیم.

داریوش بیات نژاد افزود: باید به تامین اعتبار برای مناسب سازی شهر و استان تهران توجه شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی، کم ترین فضای مناسب را دارا هستند، عنوان کرد: در این زمینه ما باید مشکلات را به حداقل برسانیم. همچنین از تمام مسئولان انتظار داریم به قانون حمایت از حقوق معلولان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام مسئولانی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید محل کار را نیز برای افراد دارای معلولیت فراهم کنند، گفت: این جمعیت اقلیت قدرتمند هستند و ما باید مطالبات این افراد را پیگیری کنیم. همچنین امیدوارم مجلس، شورای شهر و دیگر نهادهای تصمیم گیرنده به این قانون توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیات نژاد افزود: باید به تمام مطالبات این افراد توجه و از تمام توانمندی های این افراد حمایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار