در گفتگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو»؛

جهانگیری: اگر نتوانیم نفت خود را صادر کنیم، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نمی‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

جهانگیری: اگر نتوانیم نفت خود را صادر کنیم، اقدامات لازم را انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو»، استفاده از قدرت و نفوذ ژاپن برای پایان دادن به یک‌جانبه‌گرایی آمریکا در جهان را خواستار شد.

اسحاق جهانگیری تاکید کرد در صورتی که ایران نتواند نفت خود را صادر کند، سکوت نمی‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: ایران مشتریان جدیدی یافته و نفت خود را به آن‌ها فروخته است. دولت ایران مذاکرات جدی را برای فروش بیشتر نفت به روسیه و چین و سایر کشور‌های آسیایی آغاز کرده است.

جهانگیری گفت: ما آماده هستیم تا مذاکرات خود را با شرکت‌های ژاپنی که علاقه‌مند به ادامه روابط تجاری با ایران هستند، به منظور یافتن راه حلی برای رفع نگرانی های آنها، آغاز کنیم. معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود دولت و شرکت های ژاپنی همواره برای عبور از فشارهای آمریکا روش های خودشان را داشته اند و ما امیدواریم که آنها بار دیگر از شیوه های مبتکرانه برای حفظ جایگاه خود به عنوان یکی از واردکنندگان بزرگ نفت خام ایران استفاده کنند.

جهانگیری در ادامه ضمن تأکید بر روابط حسنه و دیرپای میان ژاپن و جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای آمریکا، افزود مانعی بر سر راه سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، به تهران وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران آماده میزبانی از او در صورت انجام این سفر است.

جهانگیری از تلاش های ژاپن پس از جنگ جهانی دوم در حمایت از صلح جهانی تمجید کرد و از این کشور خواست از قدرت خود برای پایان دادن به یکجانبه گرایی آمریکا در سطح بین الملل استفاده کند. معاون اول رئیسجمهور در این باره گفت: ژاپن باید با یکجانبه گرایی آمریکا که تهدیدی برای کشورهای مستقل است و احتمالاً از برنامه هسته ایران فراتر خواهد رفت و دیگر مسائل جهانی را نیز در بر خواهد گرفت، مقابله کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار