پایش ۲۵ فروشگاه عرضه سموم نباتی در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از پایش ۲۵ فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: بمنظور پایش واحد‌های فروش سموم نباتی، کارشناسان کشاورزی این شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۳۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، افزود: در این بازدید کارشناسان ۲۵ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

موسوی با اشاره به اینکه هدف از این پایش ها، جلوگیری از تولید و توزیع سموم، ثبت نشده و تاریخ گذشته است، گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان باید از توزیع آن خودداری و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

موسوی افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: در این پایش وضعیت حضور مسوول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و افت کش ها، بررسی وضعیت محیطی و نحوه

مدیریت سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت و یک نفر از متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی درباره اقدامات این مدیریت برای ارتقاء آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه سازی مصرف سموم نباتی، افزود: امسال برای تولید محصول سالم ۲۰ دوره آموزشی با شرکت حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر روز در این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/آ

فروشگاه عرضه سموم نباتی در میاندورود پایش شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار