لوکزامبورگ حمل و نقل عمومی را رایگان می‌کند

لوکزامبورگ قرار است نخستین کشور جهان باشد که تمامی وسایل نقلیه عمومی در آن رایگان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دولت لوکزامبورگ به دنبال آن است با در اولویت قرار دادن مسأله محیط زیست و مقابله با ترافیک، نخستین کشوری در جهان باشد که تمامی وسایل حمل و نقل عمومی را رایگان می کند.

طبق اعلام گاردین، در چارچوب طرح دولت ائتلافی «زاویه بتل» که روز گذشته برای دومین بار برای سمت نخست وزیری سوگند یاد کرد، کرایه قطارها، تراموا (واگن برقی) و اتوبوس در تابستان سال آینده برداشته خواهد شد.

بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ که حزب دموکراتیک وی قرار است با حزب چپگرای کارگران سوسیالیست و حزب سبزها دولت ائتلافی تشکیل دهد، در طول مبارزات انتخاباتی اخیر خود متعهد شد مسأله محیط زیست را در اولویت قرار دهد.

شهر لوکزامبورگ از یکی از بدترین ازدحام های ترافیکی در جهان رنج می برد. در حالیکه شمار اهالی این شهر به 110 هزار نفر می رسد؛ اما حدود 400 هزار نفر برای کار به این شهر می آیند. طبق تحقیقات، در سال 2016 رانندگان در پایتخت بطور متوسط 33 ساعت را در ترافیک گذرانده‌اند.

همچنین با وجود آنکه این کشور کوچک اروپایی تنها 600 هزار سکنه دارد؛ نزدیک به 200 هزار نفر از آنها در فرانسه و بلژیک زندگی می کنند و روزانه با عبور از مرز، وارد لوکزامبورگ می شوند.

گفتنی است لوکزامبورگ همواره شیوه ای پیشرفته را در بخش حمل و نقل اتخاذ کرده است. تابستان سال جاری، دولت، حمل و نقل رایگان را برای کودکان و افراد زیر 20 سال قرار داد. دانش آموزان دبیرستانی نیز می توانند از حمل و نقل رایگان بین خانه و مدارسه‌شان استفاده کنند.

همچنین این کشور تاکنون از سیستم حمل و نقل ارزان بهره برده است؛ به طوری که مسافران برای دو ساعت سفر در این کشور دارای 2590 کیلومتر مربع، که در واقع تمامی مساحت کشور را پوشش می دهد، تنها لازم است دو یورو پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار