رونق اشتغال پایدار در روستا‌های جویبار با اعتبار میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از جذب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  علی شعبانی مدیر چهاد کشاوزی شهرستان جویبار گفت: به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی، امسال ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی شهرستان جویبار جذب شد.

وی با بیان اینکه با جذب این اعتبارات برای ۲۴ نفر در این شهرستان اشتغالزایی شد، افزود: طرح‌های اشتغال پایدار روستایی شامل پرورش گاو شیری، گلخانه گل و گیاه زینتی و سبزی و صیفی، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

پرداخت تسهیلات پنج میلیاردی به گلخانه داران جویباری

مدیر جهاد کشاورزی جویبار نیز گفت: با توجه به کمبود آب و لزوم کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری، برنامه‌های مختلفی از جمله توسعه آبیاری مکانیزه، اجرای الگوی کشت مناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه و توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

علی شعبانی افزود: برای توسعه کشت محصولات گلخانه چهار نفر از گلخانه داران این شهرستان برای دریافت ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان ۱۲ هکتار است که به سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی، نهال و توت فرنگی اختصاص دارد، افزود: خیار ۹۴ درصد از محصولات گلخانه‌ای شهرستان را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار